Tööstusfirmad reageerivad tooraine ja energia hinnatõusule sellise trikiga, et vähendavad oma tootepakendite sisu, hinna jätavad aga samaks.
Hamburgis asuv tarbijakaitseamet nimetab seda alatuks pettuseks, kuid firmade arvates on kõik korrektne, vahendab Spiegel Online.
Firmade sõnul on kõik korrektne, kuna pakendil on kauba kogus kenasti kirjas. Tarbijakaitseamet seevastu ütleb, et kuna sisu on vähem aga hind jääb samaks, tõuseb klientide jaoks hind märkamatult.
Näidetena on ära toodud Henkeli vedela pesuvahendi Spee Color sisu: kui varem jätkus sellest 20neks pesukorraks, siis nüüd vaid 18neks. Hind jäi samaks. Või siis mähkmetootja Procter & Gamble: Pampersi Jumbo Pack sisaldas varem 104 mähet, nüüd on neid veel ainult pakis 96 tükki.
Samuti on Hamburgi tarbijakaitseamet välja toonud veel ühe trendi: mitmed tootjad toovad turule uued tooted, mis meenutavad vanu ja mis ka erinevad vanadest vaid minimaalselt, on aga märksa kallimad. Näiteks Unileveri aprillis turule tulnud margariinisort „Vastupandamatu Rama“ 400 grammises pakendis. Sisu on praktiliselt sama, kuid hind võrdne 100 grammi raskema Rama tavamargariiniga.
Seotud lood
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.