• 18.04.11, 09:25
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Toiduliit: kõva kampaania, soodne hind ja hea maitse

Uudistoote edu valem kõlab Eesti toiduainetööstuse liidu juhi Sirje Potisepa sõnul järgmiselt: kõva turunduskampaania, soodne hind ja maitsev toode.
Näiteks Rehe rukkileiva puhul oli Potisepa mäletamist mööda tegemist just nende asjaolude kokkulangemisega. Potisepp avaldas samas arvamust, et mida suurema lisandväärtusega toode on, seda pikemaks kujuneb selle eluiga. Toiduainetööstus ei näe jäljendamises suurt probleemi, kuna toote eluiga on langenud kaheksa kuuni. Ajal, kui mingi toode tuleb turule, mõtleb selle tootja juba uue toote tegemise peale.
Järgneb Sirje Potisepa kommentaar Nielseni parima uudistoote uuringule.
Leibade sattumine nimekirja oli ootuspärane, sest need on igapäevased toiduained. Rehe rukkileib ja Leiburi Ruks on ka tõeliselt head. Eestlane ostab eelkõige maitse järgi, hind on alles 4. kohal. Mäletan aga, et Rehe rukkileiva puhul tehti palju ka sooduskampaaniaid.
Premia eriti rammus koorejäätis on eriti hea jäätis. Kõik, kes seda on proovinud, võivad seda kinnitada. Koorejäätisi on oluliselt rohkem müüma hakatud, nad moodustavad kogu jäätisemüügi mahust 80%. Premia koorejäätises oli kahtlemata ka väike annus nostalgiat, näiteks koonusesse keeratud vahvlituutu.Mul puuduvad tõesed andmed, aga võin öelda, et edukaid uudistooteid tehakse küll järgi ja hästi kiiresti tehakse järgi. Sõltub, kui kerge või raske on järgi teha. Uudistoote eluiga on langenud juba kaheksa kuu peale. Kui uus toode tuleb turule, mõtleb selle tootja juba uue toote tegemise peale. Tootmise ettevalmistamine võtab aega, aga teatud asju saab järgi teha kuskil kolme kuuga.Uudistoodete järgitegemine ei ole olnud Eestis eriline probleem, kõige rohkem on toodete järgitegemist märgata ehk leivasektoris. Saibi on raske järgi teha, sest see on suure lisandväärtusega toode, kuhu Leibur on investeerinud kolm aastat nii raha kui ka teadmisi. Üldiselt pole aga järgitegemine probleem ja kõike tehakse järgi.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 15.10.24, 16:14
Advendikalender: kuidas sai lastele loodud kingikogumikust kõigile mõeldud hitt-toode
Advendikalendrid olid eelmisel sajandil peamiselt lastele turustatud viletsavõitu šokolaadiga kommikarbid, mille aknaid avati igal jõulueelsel päeval, lootuses leida kartongi tagant midagi erilist. Ehk oled tähele pannud, et advendikalendrite valik on poelettidel aga igal aastal järjest mitmekesisemaks muutunud. Oma minikingikogumikega on tulnud turule nii mänguasjatootjad, sokikaupmehed, küünlavalmistajad kui ka ilubrändid.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele