Täna lõppeb aasta kestnud periood, mil ettevõtjatel oli kohustus näidata paralleelselt hindasid kahes vääringus.
Alates homsest ei ole enam ettevõtjatel kohustust näidata kaupluses müügil olevatel toodetel paralleelselt hindasid kahes vääringus. Samuti lõpetab tarbijakaitseamet kahes vääringus hindade järelevalve.
"Vaatamata sellele, et seaduslikku kohustust ei ole enam näidata hindasid kahes vääringus, on selle näitamine tervitatav ja näitab üles heade kliendisuhete hoidmise olulisust ettevõtjate poolt. Eriti oluline on see selliste toodete ja teenuste puhul, mida soetatakse suhteliselt harva ja milliste hindadega tarbijad veel ei ole suutnud harjuda,“ ütles tarbijakaitseameti peadirektori Andres Sooniste.
01.07.2010 - 30.06.2011 kontrollis tarbijakaitseamet 6798 ettevõtet. Kui esimesel kuul oli rikkumistega ettevõtetteid 47% ning rikkumiste osakaal langes iga kuu, langedes kuni 7%-ni. Seega on olukord järkjärgult paranenud. Keskmiseks rikkumiste protsendiks läbi aastase kontrollperioodi oli 19,5.
Kõikidest kontrollidest moodustasid 40% tööstuskaupade kauplused, 19% supermarketid, 13% toidukaupade kauplused, 11% toitlustusettevõtted, 8% väikepoed ja kioskid, 7% teenindusettevõtted, 2% internetikauplused. Kõige rohkem eksimusi on avastatud tööstuskaupade kauplustes (30%), millele järgnesid toitlustusettevõtted, toidukaupade kauplused, väikepoed ja kioskid, supermarketid, muud teenindusettevõtted ning e-kauplused.
Kui kontrollimisperioodi alguses oli kõige suuremaks probleemiks eurohinna puudumine, siis hiljem leiti enim puudusi ümardamisreeglitest mitte kinni pidamise osas. Kolmandal ja neljandal kohal on eurohindade osaline puudumine ning vale kursi kasutamine. Suuremad kaubandus- ning teenindusettevõtted on olnud nõuete täitmisel korrektsemad võrreldes väiksemate ettevõtetega. Trahve on määratud kokku 13 531,03 eurot.
Tarbijakaitseameti infotelefonile 1330 helistati erinevate eurohindade avaldamist puudutavate küsimustega 1045 korral. Kirjalikke järelepärimisi esitati 414 ning tarbijate vastuvõttu pöörduti 70 korral. Kokku nõustati tarbijaid ja ettevõtjaid 1529 korral.
Seotud lood
Advendikalendrid olid eelmisel sajandil peamiselt lastele turustatud viletsavõitu šokolaadiga kommikarbid, mille aknaid avati igal jõulueelsel päeval, lootuses leida kartongi tagant midagi erilist. Ehk oled tähele pannud, et advendikalendrite valik on poelettidel aga igal aastal järjest mitmekesisemaks muutunud. Oma minikingikogumikega on tulnud turule nii mänguasjatootjad, sokikaupmehed, küünlavalmistajad kui ka ilubrändid.
Enimloetud
3
Sekslelude poodnik teeks täna alustades paar asja teisiti
Viimased uudised
Sekslelude poodnik teeks täna alustades paar asja teisiti
Hetkel kuum
Omanik: keegi ei soovi pikalt pidada kahjumis äri
Esikoha võitja ei tahtnud öelda, kus nende pood asub
Tagasi Kaubandus esilehele