Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Rootsi tahab kasvatada toidu eksporti
Rootsi valitsus on käivitanud projekti, mille eesmärk on tuua Absolut vodka ja lihapallide kõrval välisturgudel tuntust ka teistele Rootsi toidukaupadele ning aastaks 2020 eksporti kaks korda kasvatada.
„Peamine eesmärk on luua töökohti – seda nii tootmises kui toiduainete vääristamises,“ ütles Rootsi põllumajandusminister Eskil Erlandsson agentuuri TT vahendusel.
Viimastel aatatel on toiduainete tootmine Rootsis oluliselt vähenenud. Toidumessidel osalemise, saatkondades korraldatavate mekkimiste ning uue veebilehe abil loodab valitsus selle trendi ümber pöörata.
2010. aastal eksporditi Rootsist toidukaupu 54 miljardi Rootsi krooni väärtuses.
Advendikalendrid olid eelmisel sajandil peamiselt lastele turustatud viletsavõitu šokolaadiga kommikarbid, mille aknaid avati igal jõulueelsel päeval, lootuses leida kartongi tagant midagi erilist. Ehk oled tähele pannud, et advendikalendrite valik on poelettidel aga igal aastal järjest mitmekesisemaks muutunud. Oma minikingikogumikega on tulnud turule nii mänguasjatootjad, sokikaupmehed, küünlavalmistajad kui ka ilubrändid.