Viru Keskus ASi juhatuse liikme Ants Vasara sõnul on viitab rõivaste ja jalatsite suurem tarbimine inimeste kindlustunde kasvule.
"Ega siin ühest vastust pole. Olen seda vaadanud rahva kindlustunde järgi, kasutame selle väljaselgitamiseks uuringuorganisatsioone ja küsitleme iga kvartal oma kliente. Muidugi vaatame ka statistikat ja suhtleme oma üürnikega. Küsime neilt, kuidas ostjad käituvad, kas nad tulevad poodi emotsiooni või kindla ostusooviga ja ostavad kohe ära või käivad poes mitu korda uudistamas, kas hind on vahepeal äkki alla läinud," vastas Vasar küsimusele, milliseid tavatud indikaatoreid on ta kasutanud majandustõusude ja -languste prognoosimiseks.
Economist on välja toonud, et majanduse parematest aegadest annab märku see, kui inimesed oma lemmikloomadega tihemini arsti juures käivad. "Jah, lemmikloomadega arstil käimine võib tõesti öelda, kuidas asjad on, sest inimesed käituvad teatud viisil, kui neil kitsas kätte tuleb. On ka teatud seltskond, mis võiks käituda vabamalt, aga kui foon on selline, et ei tarbita, siis nad ei osta, kuigi rahaliselt võiks. Meil lemmikloomi ei ole, aga kui näeme, et rõivaste ja jalatsite tarbimine on kasvanud, teame, et inimene tunneb end jälle vabamalt ning tahab ilus ja moekas välja näha," kommenteeris Vasar.
Seotud lood
Selveri pagarilettide küpsetusjuhi Irina Kaganskaja sõnul on viimastel aastatel pagaritoodete müük märkimisväärselt kasvanud. Eriti menukaks on osutunud käsitsi valmistatud ciabatta'd ja focaccia'd oliividega.