Kui siinsetel poeriiulitel tuleb Eesti tootjal võistelda nii välismaiste kui ka iseenda toodetud kaubakettide omamärgitoodetega, siis samas annab private’i tootmine võimaluse müüa oma toodangut piiri taha.
Prisma Peremarketi omamärgitootja saab eksportida näiteks Soome, Lätti, Leetu. „Sama usaldusväärse kaubamärgi ehitamine Soome turul võtaks aega aastakümneid rääkimata meeletult suurtest turunduskuludest,” ütleb Prisma turundus- ja kommunikatsioonidirektor Kadri Lainas.
Kuid tootjad ei kasvata eksporti ainult kohalike kettide sõiduvees, vaid osalevad ka ise välismaiste jaemüüjate omamärgitoodete hangetel. „Eksporti alustavale firmale on private label lihtsam variant kui oma bränd. Hind on küll oluliselt madalam, aga ei pea panustama turundusse,“ ütleb jäätisetootja Premia juht Kuldar Leis. Premia jäätistest on ca 5% privatelabelid, põhiline osa läheb ekspordiks Leetu ja Soome.
Kuid private labelid ekspordiartiklina pole aga ainult toiduainetööstuse mängumaa. Näiteks üks Eesti ekspordi edulugusid, vuugihermeetikute ja ehitusvahtude tootja Krimelte, kes ekspordib pea 50 riiki, müüb enamikule välisturgudest ka private labeli tooteid. Ekspordijuht Tarmo Nork ütleb, et lähimatele turgudele nagu Läti tasub minna ikka oma brändi alt. „Aga arenevatel ning kaugematel turgudel, kus sind ei tunta, on private labeli kaudu turu tundmaõppimine hea mõte. Me oleme ise ka samamoodi teinud.“
Millised on aga põhiriskid minnes välisturule
privatelabeli tootmisega ja kuidas tootjad end nende vastu kindlustavad, loe tänasest Äripäeva paberlehest. Pikemalt saad artiklit lugeda
SIIT.
Seotud lood
Ärijuhtimissüsteemid (ERP, ettevõtte ressursside planeerimine) on viimastel aastatel oluliselt muutunud. Muutuste peamine suund on see, et ettevõtete individuaalselt kohandatud süsteemid asendatakse üha enam pilvepõhiste ERP-lahendustega.