Autor: Kaubandus.ee • 28. detsember 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Rimi: allahindlused tulevad väiksemad kui varem

Rimi Eesti Foodi kommunikatsioonispetsialisti Katrin Batsi sõnul on uuel aastal tulemas allahindlused hooaja tööstuskaubale, samas pole järgmise aasta allahindlused tõenäoliselt nii suured kui varasematel aastatel.

Järgneb intervjuu Katrin Batsiga:

Kui vaadata tarbija kindlustunde indikaatorit, siis on see peaaegu 2009. aasta detsembri tasemel. Mis on need põhjused, miks jõulumüük oli siiski suurem?

Jõulumüük oli möödunud aasta müügist suurem kindlasti seetõttu, et tarbijad külastasid kauplust rohkem. Seda näitab suurenenud kliendiarv meie kauplustes. Arvame, et vaatamata nõrgemale kindlustundele olid kliendid valmis oma sääste jõuluostude tarbeks kulutama.

Eduka jõulumüügi põhjuseks on toodud üldist hinnatõusu. Kui palju on teie poodides aastaga hinnad keskmiselt tõusnud?

Hinnatõusul on käibe kasvu puhul kindlasti oma osa. Küll aga usume, et heade tulemuste eelduseks on ka edukas müügitegevus ja õigesti valitud kampaaniatooted.

Keskmist hinnatõusu paraku välja tuua ei ole võimalik, see on kaubagrupiti väga erinev. Rimi kauplustes on see ligilähedane statistikaameti avaldatud andmetega.

Mis saab edasi, kas selline edukas jõulumüük tähendab seda, et edukas müük jätkub ka järgmisel aastal? Kui suurt müüki Teie prognoosite järgmise aasta esimeseks kvartaliks võrreldes selle aastaga?

Vaadates eelnevate aastate tarbijakäitumist, võib arvata, et uuel aastal algab pigem rahulik periood kaubanduses. Väga edukad perioodid jõulude ning jaanipäeva ajal on tavapärased. Loomulikult oleme optimistlikud ning ootame järgmise aasta esimeses kvartalis paremat müüki kui eelmisel aastal.

 Mis juhtub tarbija kindlusindeksiga järgmisel aastal?

Tarbija kindlusindeksis me väga suuri muutusi ei prognoosi. Kindlasti sõltub see üldisest majandusolukorrast Euroopas ja mujal, mis on hetkel suhteliselt ebastabiilne. Ennustamine on aga tänamatu töö ning parema meelega jätaks selle oma ala professionaalidele.

Mis toimub hindadega järgmise aasta esimeses kvartalis? Millal on oodata allahindlusi ja kas üldse on mõtet neid teha? Milliseid suuremaid allahindlusi võib oodata?

Viimaste statistikaameti andmete järgi oli oktoobris toidukaupade hinnatõus 6%. Usume, et novembris ja detsembris on see veelgi aeglustunud. Sarnast trendi loodame ka edaspidiseks.

Rimis on kindlasti tulemas uue aasta alguses allahindlused hooaja tööstuskaubale, muus osas jätkab Rimi eelnevalt planeeritud kampaaniatega. Arvame, et tõenäoliselt pole järgmise aasta allahindlused nii suured kui varasematel aastatel.  

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757