Müügimahtude kasv ja turuosa suurenemine kergitasid 2011. aastal AS Kalevi müügitulu mullu 11,3 protsenti, 28,8 miljoni euroni.
Ettevõte teenis eelmisel aastal 618 000 eurot kasumit. 2010. aasta lõpetas Kalev kaubamärkide raamatupidamisliku allahindamise tulemusena 5,8 miljoni eurose kahjumiga.
Kalev müüs mullu 5000 tonni maiustusi ehk 425 tonni rohkem kui aasta varem. Maiustustemüügist moodustasid 54% kompvekid ja 33% šokolaaditahvlid. Lisaks müüs Kalev ligi 1500 tonni küpsiseid ning Vilma kaubamärki kandvaid küpsetussegusid.
Toodangust realiseeriti 89% Eestis ja 11% erinevatel eksportturgudel. Kolmandik Kalevi ekspordist läks Soome ja 26% La¨tti, 20% nn taxfree-tsooni ja 13% Venemaale.
Kalevi juhatuse esimehe Kaido Kaare sõnul tuleneb Kalevi müüginumbrite kasv ettevõtte kasvavast turuosast, mis omakorda näitab, et Eesti tarbijad eelistavad üha enam kodumaiseid maiustusi.
"Kalevi müügile avaldab jätkuvalt mõju nn transrasvadest loobumine, mis on paljude tarbijate jaoks oluline argument Kalevi toodete eelistamisel. Aasta jooksul tõime turule ka mitmed edukad uudistooted," lisas ta.
Kaare sõnul loodab Kalev veelgi parandada oma positsioone ning suurendada eksporti tänu käesoleva aasta aprillis tööd alustanud uuele šokolaadiköögile.
AS Kalev on Eesti suurim ja vanim kondiitritööstusettevõte, mis annab tööd ligi 340-le inimesele. Turu-uuringufirma Nielsen andmetel ulatus Kalevi mahuline turuosa käesoleva aasta veebruaris-märtsis 42,8 protsendini.
Seotud lood
Eesti turul üle 30 aasta tegutsenud Smarten Logistics pakub kolmanda osapoole logistikat ehk 3PL. Me hoolitseme kõige logistikaga seonduva eest: alates laovarude planeerimisest, kaupade vastuvõtust, arvele võtmisest, ladustamisest ning lõpetades nende klientideni toimetamisega. Lähemalt räägib Martin Karolin Smarteni müügiosakonnast.
Hetkel kuum
Tagasi Kaubandus esilehele