• 01.08.12, 17:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Analüüs: jaekaubanduse kasv jääb ka sügis-talvel 7% kanti

Swedbanki makroanalüütik Annika Paabut kirjutab analüüsis, et lähitulevikus jäävad jaekaubanduse kasvumäärad stabiilselt 7% lähedale.
Statistikaameti andmetel kasvas jaekaubandusettevõtete müügimaht juunis eelmise aasta sama perioodiga võrreldes püsihindades 6,5% ning suurimat kasvu võis täheldada apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes, kus müügimahud kasvasid püsihindades  eelmise aastaga võrreldes 15,4%. Üle 10% aastakasvu püsihindades võis täheldada ka spetsialiseerimata kaupluste (peamiselt kaubamajad jmt) müügimahtudes ja müügis interneti või posti teel. Samas toidukaupluste müügimahud on kasvanud aasta algusest saadik ligi 9% (eelmise aasta esimese kuue kuuga kasvasid toiduainete kaupluste spetsialiseerimata kaupluste, kus ülekaalus toiduained, müügimahud keskmiselt püsihindades veidi vähem kui 6% aastases võrdluses). Selline kasvu kiirenemine ühelt poolt on selgitatav toiduainete hinnakasvu pidurdumise ja kõrgema võrdlusbaasiga, ent teisalt võib müügimahtusid mõjutada ka tarbijate eelistuste muutus ning majapidamiste kasutatava tulu tagasihoidlik kasv. 
Võrreldes eelneva kuuga on jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük Statistikaameti andmetel kasvanud 3% (sesoonselt kohandatud andmetel 1%), mis omakorda kirjeldab kasvutrendi jätkumist.  
Aasta teiseks pooleks ootame jaekaubandusettevõtete müügimahtude kasvu jätkumist, mis tuleneb osalt jätkuvalt kasvavast Eestit väisavate turistide arvust ning eestimaalaste eelistustest veeta suvepuhkus just kodumaal. Lisaks mõjutab kulutamisjulgust ka majapidamiste sissetulekute kasv, mida omakorda mõjutab nii olukorra paranemine tööturul kui ka kasvavad palgad. Hirm töötuks jääda on võrreldes aasta alguskuudega märkimisväärselt kahanenud, julgustades inimesi sooritama oste, mida veel aasta alguses pigem edasi lükati. Samas tasub märkida, et kasvanud on ka nende majapidamiste hulk, kelle eelarve on üpris piiratud, mis tähendab, et lähitulevikus väga kiiret jaekaubanduse müügimahtude kasvu oodata ei ole – pigem jäävad kasvumäärad stabiilselt 7% lähedale.

Seotud lood

Uudised
  • 02.08.12, 14:34
Maxima käive kasvas üle 17 protsendi
Maxima müügitulu Eestis ulatus tänavu esimesel poolaastal üle 160 miljoni euro, kasvades aasta varasema perioodiga võrrelduna 17,5 protsenti, teatas ettevõte.
Uudised
  • 03.08.12, 13:08
SEB Panga analüüs: alanenud Euribor on poodnike rõõm
SEB ettevõtete panganduse valdkonna majandusanalüütiku Ruta Arumäe sõnul on Eesti kohalikud tarbijad optimistlikumad teistest eurotsooni tarbijatest.
Uudised
  • 24.08.12, 13:28
Posti või interneti teel müük tegi aasta algul rekordi
Aasta esimese pooles kasvas müügitulu kõige kiiremini valdkonnas müük posti või interneti teel, vastas kaubandus.ee päringule Statistikaamet.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.11.24, 20:06
Prisma võitleb säästliku töörõivateenuse abil tekstiilijäätmetega
Prisma on arvukate eestimaalaste seas tuntud kui kauplustekett, kust saab ühe külastuse käigus soovi korral lisaks õhtusöögile ka näiteks jalgratta, kohvimasina ja kvaliteetkirjandust öökapile. Kuid rahvusvahelise kaubandusettevõtte enam kui 700 töötajaga Eesti meeskond teeb igapäevaselt pingutusi ka selleks, et lisaks poekülastajatele saaks kergemalt hingata ka planeet Maa.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele