Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi saadetud täpsemast informatsioonist selgub, et välja ostetud uute autode müük peaaegu buumiaja tasemel.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium teatas eile, et 2011. aastal oli jaemüügi kogumaht maht 4,1 miljardit eurot. Sellest 3,9 miljardit oli jaekaubandusettevõtete müük ning ülejäänu oli seotud sõidukikaubandusega.
Kaubandus.ee toimetajale jäi silma, et mullune sõidukikaubanduse käive oli kõigest 200 miljonit eurot ja küsis ministeeriumist kommentaari.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi majandusarengu osakonna
majandusanalüüsi talituse peaspetsialist Karel Lember täpsustas, et sõidukikaubanduse käibes ei kajastu müük läbi liisingettevõtete. "Enamus eestlasi kasutab ikkagi liisingut auto ostmiseks," kommenteeris Lember. Sõidukikaubanduse alla kuuluvad tema sõnul mootorsõidukid ja nende osade, lisaseadmete müük ning mootorsõidukite hooldus ja remont.
Statistikaameti definitsioon jaemüügile on: Kaupade jaemüük – kaupade edasimüük kauplustest, kioskitest ja müügilettidelt eraisikutele isiklikuks tarbimiseks või majapidamises kasutamiseks.
Kaupade jaemüügis ei arvestata püsikaupade (autod, mööbel, olmeelektroonika, kodumasinad jm) müüki eraisikutele liisinguettevõtte kaudu, kui kauba omanikuks saab liisinguettevõte.
Seotud lood
Eesti eraisikud liisisid oktoobris autosid 15 miljoni euro väärtuses, mis on viimase nelja aasta kõrgeim näitaja, selgus Eesti Panga teatest.
Autode müügi- ja teenindusettevõtete liidu (AMTEL) juhi Arno Sillati sõnul petavad sulid autode müügis riiki aastas 50 miljoni euroga.
Advendikalendrid olid eelmisel sajandil peamiselt lastele turustatud viletsavõitu šokolaadiga kommikarbid, mille aknaid avati igal jõulueelsel päeval, lootuses leida kartongi tagant midagi erilist. Ehk oled tähele pannud, et advendikalendrite valik on poelettidel aga igal aastal järjest mitmekesisemaks muutunud. Oma minikingikogumikega on tulnud turule nii mänguasjatootjad, sokikaupmehed, küünlavalmistajad kui ka ilubrändid.