• 04.12.12, 11:55
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lihavainen: lõime püsikliendiprogrammi klientide soovil

Prisma Peremarket võttis kasutusele ID-kaardi põhise püsikliendiprogrammi.
Prisma Peremarket võttis kasutusele ID-kaardi põhise kliendikaardi, millega saavad kliendid boonust vastavalt enda eelmise kuu ostudele. Esimesel päeval liitus antud programmiga üle 9000 inimese.
Kaubandus.ee uuris Janne Lihavaineni käest ID-kaardi põhise püsikliendiprogrammi loomise tagamaid.
Miks alustasite taas enda püsikliendiprogrammiga?
Alustasime uue püsikliendiprogrammi väljamõtlemisega kohe, kui ETK tegi otsuse Säästukaardiga koostöö lõpetamisest. Uue püsikliendiprogrammi käivitamine venis, sest tahtsime teha maailma parimat süsteemi. Eelnevalt oli olemas Säästukaardi, konkurentide tehtu ning sõsarettevõtete (Lätis, Leedus ja Venemaal) kogemus. Soomes on püsikliendiprogramm olnud juba mitukümmend aastat ja boonus on oluline antud süsteemis. Seega tahtsime teha hea süsteemi, millega kliendid rahule jääksid. Uut süsteemi ajendas arendama ka klientide soov, kes küsisid pidevalt, et millal tuleb Säästukaart või midagi sarnast. Hetkel julgeme öelda, et tuli parem kui eelnevad mida oleme mõelnud.
Kui suured kulutused tekivad seoses püsikliendiprogrammi käivitamisega?
Antud projekti põhilahendus on tehtud koostöös Läti, Leedu ja Venemaaga ja seega võttis aega. Põhilahendusekulud on jagatud kuluefektiivsuse tõttu, seepärast sai loodud ka ühtne lahendus. Täpset kulutatud summat ei tahaks välja tuua aga niipalju võib öelda, et oli mõistlik, kuna sai 4 riigiga koos tehtud. Prisma jaoks on kasulik see, et kuulume suurde gruppi, mistõttu lähevad kulud madalaks ja vigasid saame teiste kogemuste põhjal vältida.
Kas püsikliendiprogramm sai loodud põhimõttel, et kõigil teistel toidukauplustekettidel on?
Kliendi ootusele pidi vastama ja nagu alguses sai ka öeldud, siis hakkasime peale Säästukaardi lahkumist kohe uuele programmile mõtlema. Soovime olla teistmoodi, kui meie konkurendid ja pakkuda klientidele ka suuremat boonust. Kui klient sooritab enda igapäeva ostud meilt, siis on Prisma pakutav boonuse protsent hoopiski midagi muud, kui kõikidel teistel konkurentidel. Seda kui suurt boonustaset saame pakkuda on excelis läbi mängitud ja usume, et rentaablusprobleeme ei tohiks tekkida. Püsikliendiprogramm oli klientide soov ja kui nemad seda soovivad ja meil on võimalik pakkuda siis me nii ka teeme. Tahame olla parim jaekett ja kliendile parim ostukoht. Sügavama kliendisuhte loomine on oluline eesmärk.
Kas püsiklientidele hakkavad tulema ka eripakkumised?
Hetkel tahame keskenduda sellele, et boonuse idee on selge ja kõik töötaks hästi. See, mis on hiljem võimalik – mõtteid on – tehniliselt võimalik. Hetkel ei välista eripakkumisi lisaks boonusele. Prisma tüüpiline lähenemine – teeme asju lihtsalt ja selgelt (ei taha rebimist ja rabelemist). Vaatame edasi, kui on see aeg.
Kas püsikliendiprogrammile lisaks jäävad kehtima ka hinnagarantii pakkumised?
Hinnagarantii jääb kehtima. Püsikliendiprogramm on loodud lisaks ehk siis boonus, mis on kõigele olemasolevale lisaks, mida oleme siiamaani teinud. Hinnagarantii ei ole enam kampaania, vaid igapäevane osa Prisma tegutsemisest – pidevalt soodsad hinnad.
Mitu kauplust plaanite avada tuleval aastal? Ja kas on plaanis avada ka mõni supermarket?
2013. aastal ei jõua avada arvatavasti ühtegi uut kauplust aga tegeleme uute projektidega iga päevaselt. Hetkel on liiga vara sellest rääkida. Uusi kauplusi on tulemas, aga hetkel ei saa täpsemalt rääkida.
Prisma jaoks on kaupluste järjekord selge. Hetkel keskendume hüpermarketitele ja kui näeme, et enam ei ole kohta ning võrgustik on täis, siis on võimalik, et hakkame tegelema supermarketitega (1500-3500 m2). Turgu on alati, piisab sellest et tuleb konkurendist parem olla. Päeval mil avame esimese supermarketi, tuleb meil seda lihtsalt konkurentidest paremini teha ja sellest peaks piisama, et vallutada vajalik turuosa.
2012 aasta investeeringute maht on pea 4 miljonit eurot, mil avasime Annelinna Prisma Tartus. Uue aasta investeeringute suurust ei oska veel öelda.

Seotud lood

Uudised
  • 06.12.12, 14:07
Maxima: 2013 on kliendikaardi aasta
Maxima Eesti brändi- ja kommunikatsiooniosakonna direktor Ty Lehtmäe rääkis turunduskonverentsil Wazzap?, et tuleval aastal tahetakse enda kaardi tähtsust suurendada.
Uudised
  • 19.12.12, 12:05
Prisma püsikliendiprogrammiga  liitus kahe nädalaga 50 000 inimest
Prisma ID-kaardi põhine püsikliendiprogrammiga on esimese kahe nädalaga liitunud 50 000 inimest, kes on sooritanud Prisma kauplustes 115 000 ostu.
Uudised
  • 04.12.12, 14:09
Kaubandusettevõtete kasumlikkus on 2,9%
Jae- ja hulgikaubandus ettevõtete kasumlikkus oli 2011. aasta aruannete põhjal 2,9%.
Uudised
  • 03.12.12, 11:27
Prismas alustab ID-kaardi põhise kliendikaardiga
Prisma Peremarket alustab ID-kaardi põhise püsikliendiprogrammiga, millega klientidel on võimalik ostudelt koguda kuni 5% boonust.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.10.24, 08:00
Pühademüügid on tulemas. Kuidas vähendada e-poe kulusid?
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele