Kaupmees saab pühade ajal oma toodete ja teenuste müüki kasvatada kliendile kindlaid kingiideid pakkudes, atraktiivselt tooteid paigutades ja ennast nutikalt reklaamides.
Äripäev jagab kaheksa nippi, kuidas pühad firma kasuks tööle panna.
1. Kaunista vaateaken Kasuta vaateakna kujundamisel atraktiivseid, põnevaid ja tähelepanu köitvaid kompositsioone, audiovisuaalseid ja värvilahendusi ning teostust, et tõmmata inimese tähelepanu ja suunata tema tarbijakäitumist.
Värskenda vaateakna lahendust paari-kolme nädala tagant.Muuda sissepääs kauplusesse märgatavaks.
Kommentaar: ANNE-LIIS OSTOV, Tallinna Kaubamaja ASi turundusdirektor
Vaateaknad on olulised “sisseviskajad” – pöörame neile alati suurt tähelepanu. Jõulunädalal istub meil aknal näiteks jõuluvana. Igaühel onvõimalik aknale minna ja talle salmi lugeda, midasiis möödakäijad kuulda saavad.
2. Jälgi toodete paigutust Kujunda kaupade väljapanekud inspireerivalt ja tähelepanu köitvalt. Inimesed otsivad kingiideid ja kaupmehe töö on need kergesti müügisaalis, veebis kättesaadavaks teha.
Jälgi värvide liikumist - erista külmad ja soojad toonid. Üleminekute puhul kasuta neutraalseid toone.
Kommentaar: ANNE-LIIS OSTOV, Tallinna Kaubamaja ASi turundusdirektor
Jõuluajal on meil väljapanek “segamini” ja klientidele see meeldib. Naistemaailmas müüme edukalt karvaseid mänguasju ja lauamänge, Meestemaailmas mänguautosid.
3. Tule välja spetsiaalse jõulutootega Jõulutoodet luues mõtle sellele, milliseid tooteid või teenuseid inimesed pühade ajal osta tahaksid, mitte sellele, mida ettevõttel müüa on tarvis.
Pane rõhku pakendile. Pühadetoodete puhul on väga olulisel kohal pakend, mõneti isegi olulisemal kohal kui tavatoodetel. Pühade ajal soovitakse näha uhkeid kujundusi, luksuslikke materjale. Selle peale ollakse nõus rohkem kulutama kui muul ajal aastas.
Kommentaar: KRISTIINA TAMBERG, Saku Õlletehase ASi kommunikatsioonijuht
Eesti tarbijad on oma loomult uuendusmeelsed ja positiivses mõttes uudishimulikud. Seega võetakse meie kogemuse põhjal hea meelega vastu spetsiaalselt jõuludele mõeldes toodetud kaupu – meie puhul siis jõulujooke.Eks jõulud iseenesest juba ongi selline salasõna, mis toote nimetusele lisatuna sellel õigel ajaperioodil huvi tekitavalt mõjub.Ilmselt saab jõulu-eesliitega jookidest ja valmistoitudest endale kenasti uhke jõululaua kokku panna.
4. Pane sotsiaalmeedia ettevõtte kasuks tööleKlientidega suhtlemiseks ja neile jõulupakkumiste edastamiseks kasuta sotsiaalvõrgustikke nagu firma koduleht, Facebook, Twitter, blogi vm. Need keskkonnad pakuvad võimalust pakkuda klientidele personaalsemat lähenemist.
Sotsiaalmeediat kasutavad inimesed on reklaami osas väga valivad.
Kommentaar: ANNE-LIIS OSTOV, Tallinna Kaubamaja ASi turundusdirektor
Sotsiaalmeediat on edukalt võimalik rakendada tagasiside vankri ette – kas ja kuidas Kaubamaja külastusega rahule jäädi, millised on kõige populaarsemad kingitused jne. Oleme tootnud ka oma videoklipid kingisoovitustega, mis sotsiaalmeedias paremini vastu võetakse kui fotogaleriid.
5. Reklaami ennastPühad on see aeg, mil kõik teevad reklaami. Oluline on läbi mõelda, kas selle toote või teenuse valiku laiendamisega suudetakse oma konkurentidest eristuda ja kas see on tegelikult kliendile oluline. Samuti mõtelda läbi, kuidas sellega üldises reklaamikäras silma paista.
Kommentaar: KADRI LAINAS, ASi Prisma Peremarket turundus- ja kommunikatsioonidirektor
Oluline on, milline on sõnum ja kuidas seda sõnumit kõige paremini edastada. Kasutame telereklaame, kuna televisioon on väga hea kanal nähtavuse ja tuntuse saavutamiseks. Kuna aga meie seekordne lahendus, kuidas klientide elu lihtsamaks muuta, on paljuski internetipõhine, siis on praegu suur osakaal internetireklaamidel.Samas on kõikidest reklaamikanalitest meile kõige olulisem reklaamikanal endiselt Prisma pood. Võime panna ükskõik kui palju raha erinevatesse meediakanalitesse, aga kõige olulisem on see, et suudaksime klientidele pakkuda väga head valikut tooteid nii kingitusteks kui ka pühadelauale, ja seda parima hinna ja kvaliteedi suhtega. Lisaks peame hoolitsema oma kassajärjekordade eest.
6. Tegutse meeskonnana Kaasa kõiki. Kutsu näiteks advendiaja alguses ettevõtte töötajad koosolekule, kus räägitakse üheskoos läbi, millised tulevad selle aasta jõulud - millised on kaunistustrendid, põnevamad kingiideed, veebilehe pühadele sobilik kujundus, pakkumised jne. Ühine teadmine, miks ja kuidas klientide elu pühade ajal lihtsamaks ja paremaks teha innustab ja annab jõudu kiire aeg koos vastu pidada. Samasugune koosolemine on mõistlik teha ka vahetult enne jõulupühi - selleks, et üksteist tänada ja tunnustust jagada.
Alusta ettevalmistusi jõuluperioodiks varakult.Veendu, et kaupade sisseost toimiks laitmatult ostujuhi ja väljapaneku juhi koostöös.
Kommentaar: ANNE-LIIS OSTOV, Tallinna Kaubamaja ASi turundusdirektor
Planeeri põhjalikult ja piisavalt vara. Korralik läbimõeldud planeerimine alates sisseostust, logistikast, kampaania ülesehitusest kuni teenindajate töögraafikuteni on edu võti.
7. Pea meeles töötajaid ja koostööpartnereid Saada neile kaart, väike kingitus või korralda neile mõni meeleolukas üritus. Kingituse suurusest on olulisem meeles pidamine.
Jõulukingituste või tervituskaartide valimisel mõtle alati sellele, millist sõnumit sa edastada tahad ja kuidas see brändiga kooskõlas on.
Kommentaar: KRISTIINA TAMBERG, Saku Õlletehase ASi kommunikatsioonijuht
Kuna ühena vähestest ettevõtetest Eestis töötab Sakus sisetelevisioon, siis kasutame seda lustliku pühademeeleolu loomiseks. Mis võiks olla parem kui vahvad jõulusalmid.
8. Muuda kliendi elu kergemaks Sea võimalusel üles lisapakkeletid, postkaartide müük ja postkastid, jõululaat eriti kiireks kingiostuks ja kingiideed üle maja olenemata osakonnast. Eesmärk on, et klient, kellel aasta lõpus tuhat tegemist leiaks oma kingitused kiiresti ja lihtsalt.
Paku tasuta pakkimist.
Kommentaar: ANU VAGENSTEIN, Rahva Raamat ASi turundusjuht
Meie peame silmas, et TOP-tooted oleksid lihtsasti leitavad. Suuremates poodides on kingispikrid, oleme kliendile ära teinud eelvaliku, et oleks lihtsam otsustada.
KADRI LAINAS, ASi Prisma Peremarket turundus- ja kommunikatsioonidirektor
Praegu toob meie kauplusesse pühadesisseoste tegema ka juba meie püsikliendiprogramm Konto. Konto esimene nädal näitas, et progresseeruv boonussüsteem pakub Eesti inimestele vägagi huvi.
Kogusime esimese nädalaga 33 000 kasutajat ja juba esimesel laupäeval pärast Konto lansseerimist oli Kontoga liitunute keskmine ost pea 50 eurot.
Autor: Signe Sillasoo, Rivo Sarapik
Seotud lood
Eesti turul üle 30 aasta tegutsenud Smarten Logistics pakub kolmanda osapoole logistikat ehk 3PL. Me hoolitseme kõige logistikaga seonduva eest: alates laovarude planeerimisest, kaupade vastuvõtust, arvele võtmisest, ladustamisest ning lõpetades nende klientideni toimetamisega. Lähemalt räägib Martin Karolin Smarteni müügiosakonnast.
Hetkel kuum
Tagasi Kaubandus esilehele