Jaekaubandusettevõtete jaemüük kasvas eelmise aasta novembris aasta varasema novembriga võrreldes püsivhindades 6%. Toidukauplustes suurenes jaemüük 5%.
Statistikaamet teatab, et 2012. aasta novembris oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 357,2 miljonit eurot. Suure osatähtsuse tõttu andsid toidukaupade kauplused ligi poole kogu jaekaubandusettevõtete jaemüügi juurdekasvust. Toidukaupade kaupluste jaemüügi kasvule avaldas osaliselt mõju toidukaupade hinnatõusu mõningane aeglustumine novembris. Kui oktoobris oli toidukaupade aastane hinnatõus 6,3%, siis novembris 5,8%.
Jaemüük tööstuskaupade kauplustes suurenes 2011. aasta novembriga võrreldes 5%. Müük suurenes enamikul tegevusaladel, vaid jaemüük posti või interneti teel ning majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide jaemüük oli väiksem kui 2011. aasta novembris. Käibe kasv oli suurim apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes, kus jaemüük kasvas aastases võrdluses 16%. Nende kaupluste jaemüügi kasvule avaldas jätkuvalt mõju varasema aasta madal võrdlusbaas.
Mootorikütuse jaemüük suurenes 2011. aasta novembriga võrreldes püsivhindades 9%. Hoolimata kõrgetest hindades on mootorikütuse jaemüük püsinud septembrist novembrini stabiilselt 8–9% piires.
Võrreldes 2012. aasta oktoobriga vähenes novembris jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 4%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal suurenes müük eelmise kuuga võrreldes poole protsendi võrra. 2012. aasta üheteist kuuga (jaanuar–november) suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes püvihindades 7%.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli novembris 445,9 miljonit eurot, millest kaupade jaemüük andis 80%. 2011. aasta novembriga võrreldes suurenes müügitulu jooksevhindades 9%, eelmise kuuga võrreldes aga vähenes 6%.
Seotud lood
Eesti jaemüük kasvab majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi prognoosil tänavu küll mullusest aeglasemas tempos, kuid siiski Euroopa keskmisest oluliselt kiiremaks.
Müügi vähenemine erinevates kaubagruppides ja poodides viitab majandusanalüütik Maris Lauri sõnul tarbijate ostukulutuste piiramisele. Samas kasvab tema prognoosil jaemüük ka tänavu, kuid varasemast aeglasemalt ning jaanuar tuleb kehvem müügikuu.
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.
Hetkel kuum
Tagasi Kaubandus esilehele