Eesti jaemüük kasvab majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi prognoosil tänavu küll mullusest aeglasemas tempos, kuid siiski Euroopa keskmisest oluliselt kiiremaks.
"Samas sõltuvad arengud väga palju ka palgatõusu jätkumisest ning üldisest keskkonnast, mistõttu ei saa välistada nii positiivseid kui ka negatiivseid üllatusi," kommenteeris ministeeriumi majandusanalüüsi talituse peaspetsialist Karel Lember.
Eesti jaemüük jätkas ministeeriumi teatel vastupidiselt üldisele trendile Euroopas ka novembris korraliku kasvuga. Peamiseks vedajaks olid toidukaubad, mille müügimahtude kasv on kiire hinnatõusu tõttu olnud eelnevatel perioodidel teistest segmentidest mõnevõrra tagasihoidlikum.
2012. aasta novembris ulatus jaemüük Statistikaameti andmetel 357 miljoni euroni, suurenedes aastaga 6%. Võrreldes eelmise kuuga kasvas müük sesoonselt ja tööpäevade arvuga korrigeeritud andmetel 0,5%. Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli 446 miljonit eurot, tõustes aastaga 9%.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Seniste kasvunumbrite saavutamine muutub jaemüügis eelmise aasta alguse suurte kasvunumbrite tõttu keeruliseks, kommenteeris Swedbanki Balti investeerimiskeskuse analüüsi osakonna juhataja Kristjan Tamla.
Müügi vähenemine erinevates kaubagruppides ja poodides viitab majandusanalüütik Maris Lauri sõnul tarbijate ostukulutuste piiramisele. Samas kasvab tema prognoosil jaemüük ka tänavu, kuid varasemast aeglasemalt ning jaanuar tuleb kehvem müügikuu.
Jaekaubandusettevõtete jaemüük kasvas eelmise aasta novembris aasta varasema novembriga võrreldes püsivhindades 6%. Toidukauplustes suurenes jaemüük 5%.
Coca-Cola HBC Eesti AS tegevus lõi Eesti riigi majandusele 2023. aastal ligikaudu 25 miljonit eurot lisandväärtust, selgub ettevõtte hiljutisest
jätkusuutlikkuse aruandest.