Autor: Maarit Eerme • 11. jaanuar 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Swed: liisinguga sõiduautode maht suurenes 30%

Swedbanki andmetel kasvas 2012. aastal eraisikute sõiduautode soetamine liisinguga 30% võrra, kusjuures suurem oli kasv kasutatud autode osas.

Swedbanki autoliisingu osakonna juhataja Tarmo Ulla sõnul võib eelmise aasta tulemusi hinnata igati positiivseks kogu sektorile vaadates. „Eraklient on hakanud käituma veelgi ratsionaalsemalt kui eelnevatel aastatel -  ligi 60% liisingu klientidest on otsustanud just kasutatud auto kasuks. Üldjuhul on selleks 2-5 aasta vanune sõiduk,“ märkis Ulla.

Ulla sõnul saab vara liikide lõikes välja tuua, et kahe viimasel aastal on kasvanud eelkõige linnamaasturite osakaal. „Eelmisel aastal eelistas nn linnamaastureid ligi 20% kõikidest autoostjatest. Domineerivamad on siiski endiselt keskklassi ja väikeautod,“ sõnas ta. „Eelmise aasta kasv on tingitud meie hinnangul tarbijate kindlustunde paranemisest, osalt aga ka sellest, et nii eraisikutel kui ettevõtetel hakkasid lõppema buumiaastatel sõlmitud liisingulepingud.“

„Huvitav on märkida, et võrreldes buumi tippajaga, mis oli 2007. aastal, on noorte, kuni 25 aastaste osakaal liisinguga auto seotamises märkimisväärselt vähenenud, seda isegi 16%-lt 7%le. Tõenäoliselt peitub põhjus just noorte tööhõives.  Aastal 2007 oli noorte seas töötuid 10% ja aastal 2011 veel 22,3%, teistes vanuserühmades on tööhõive taastumine kiirem olnud,“ selgitas Ulla.

Lisaks on Ulla sõnul turule lisandunud palju uusi automudeleid. „Automüüjad on samuti hakanud viimasel paari aastal tegema taas väga häid pakkumisi klientidele ning kindlasti on sellele kaasa aidanud sisetarbimise mõningane kasv,“ selgitas ta.

Kui rääkida käesoleva aasta erakliendi autoostu peamiselt mõjutavatest trendidest ja mõjutavatest faktoritest, siis oluliseks uute autode müügi indikaatoriks saab olema tarbijakindlus  ja kütusehindade dünaamika. Autoturgu kujundavad kindlasti ka liisinguandjate aktiivsem tegutsemine turul. „Usun, et inmeste ratsionaalne käitumine jätkub ning oma ostuotsused tehakse eelkõige praktilisusest lähtudes. Erinevaid võimalusi ja lahendusi kaalutakse klientide poolt kindlasti rohkem, enne kui otsus vastu võetakse,“ sõnas Ulla.

„Klientidele soovitame kindlasti enne  mõelda, kas soetada kasutatud auto või siis uus auto,  mille kasutusajaloo kujundab klient ise. Ostuhinda võrreldes on selge, et uus auto maksab rohkem. Samas võivad uue auto omanikud hingata kergemalt, sest garantii tõttu ei ole neil vaja pikka aega muretseda remondiarvete pärast. Samuti on uued mudelid üldjuhul järjest turvalisemad, väiksema kütusekuluga ja keskkonnasõbralikumad,“ lisas Ulla.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757