Autor: Maarit Eerme • 20. veebruar 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Jaeketid ülehindavad enda võimu

Powerhouse juhataja ja konsultant Janek Mäggi sõnul jaeketid ülehindavad enda võimu, et nemad otsustavad, arvestamata milliseid tooteid kliendid soovivad.

Mäggi sõnul tuleb jaekettidel muudatuste elluviimisel olla suhteliselt ettevaatlik, sest see ei pruugi kliendile meeldida ning jaeketi jäik käitumine ei tasu ennast ära. „Väga sageli jaeketid ülehindavad enda võimu, et nemad otsustavad, kuid siiski otsuse tegija, mida kaupluses müüa on kliendi teha, sest tema ostab,“ lausus Mäggi. Lisades, et tootjad saavad jaekettidele peale suruda ainult neid tooteid, mis klientidele meeldivad. „Osad tooted on lihtsalt sellised mis ei müü ning siis ei loe ka enam toote hind,“ kommenteeris Mäggi

Kui tootjad soovivad jaekettides edukalt müüa, siis on Mäggi sõnul tarvis ikkagi häid tooteid ehk siis tuleb toota rohkem selliseid asju, mida kliendid tahavad osta, mitte müüa neid asju mida toodetakse.

„Jaeketid saavad ise ära teha suuremate müükide seisukohalt seda, et tulevad klientidele lähemale,“ ütles Mäggi. Hetkel on jaekauplusi parasjagu, kuid kui vaadata kaupluste lõikes, siis osadel on arenguruumi, et ennast paremini müüa.

Mäggi hinnangul häirib tänapäeval kliente kõige rohkem tarneahela katkemine. See tähendab seda, et kui klient läheb poodi ja ta ei leia soovitud tooted poest. Samas on palju tootjaid, kes ei suuda rahuldada tarbijate nõudlusi ning seetõttu on kliendid tigedad jaekettide peale. „Lühiajaliselt tekitab tarneauk palju pingeid ja kui probleem on pikemaajaline, siis tarnijaga lõpetatakse lihtsalt leping,“ ütles Mäggi.

 

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757