Powerhouse juhataja ja konsultant Janek Mäggi sõnul jaeketid ülehindavad enda võimu, et nemad otsustavad, arvestamata milliseid tooteid kliendid soovivad.
Mäggi sõnul tuleb jaekettidel muudatuste elluviimisel olla suhteliselt ettevaatlik, sest see ei pruugi kliendile meeldida ning jaeketi jäik käitumine ei tasu ennast ära. „Väga sageli jaeketid ülehindavad enda võimu, et nemad otsustavad, kuid siiski otsuse tegija, mida kaupluses müüa on kliendi teha, sest tema ostab,“ lausus Mäggi. Lisades, et tootjad saavad jaekettidele peale suruda ainult neid tooteid, mis klientidele meeldivad. „Osad tooted on lihtsalt sellised mis ei müü ning siis ei loe ka enam toote hind,“ kommenteeris Mäggi
Kui tootjad soovivad jaekettides edukalt müüa, siis on Mäggi sõnul tarvis ikkagi häid tooteid ehk siis tuleb toota rohkem selliseid asju, mida kliendid tahavad osta, mitte müüa neid asju mida toodetakse.
„Jaeketid saavad ise ära teha suuremate müükide seisukohalt seda, et tulevad klientidele lähemale,“ ütles Mäggi. Hetkel on jaekauplusi parasjagu, kuid kui vaadata kaupluste lõikes, siis osadel on arenguruumi, et ennast paremini müüa.
Mäggi hinnangul häirib tänapäeval kliente kõige rohkem tarneahela katkemine. See tähendab seda, et kui klient läheb poodi ja ta ei leia soovitud tooted poest. Samas on palju tootjaid, kes ei suuda rahuldada tarbijate nõudlusi ning seetõttu on kliendid tigedad jaekettide peale. „Lühiajaliselt tekitab tarneauk palju pingeid ja kui probleem on pikemaajaline, siis tarnijaga lõpetatakse lihtsalt leping,“ ütles Mäggi.
Seotud lood
Tänasel Best Salesi seminaril ostu ja müügi dilemmadest rääkinud Baltika müügidirektor Andres Käär andis tootjale 10 soovitust, kuidas paremini jaekettidele müüa.
Rimi Eesti ostudirektor Vaido Padumäe kinnitas, et omamärgitoodete madala kvaliteedi kuvand on jaekettide enda süü, sest arendamist on alustatud kõige madalamast hinnasegmendist.
Eesti turul üle 30 aasta tegutsenud Smarten Logistics pakub kolmanda osapoole logistikat ehk 3PL. Me hoolitseme kõige logistikaga seonduva eest: alates laovarude planeerimisest, kaupade vastuvõtust, arvele võtmisest, ladustamisest ning lõpetades nende klientideni toimetamisega. Lähemalt räägib Martin Karolin Smarteni müügiosakonnast.
Hetkel kuum
Tagasi Kaubandus esilehele