Maarit Eerme • 5. märts 2013
Jaga lugu:

Soome jaemess pakkus Eesti ettevõtjatele ideid

Eesti ettevõtjad kiidavad Soomes peetavat jaemüügimessi, mis pakub häid ideid, uusi kontakte ja laiendab silmaringi.

27. – 28. veebruaril toimus Helsingi messikeskuses suur Myymälä, Ravintola ja Fastfood&Cafe mess, mis on suunatud jaemüüjatele, restoranidele ja kiirtoidukettidele ning kohvikutele. Sellel aastal külastas messi 11 104 inimest ja väljas oli  300 eksponenti.

Messi programmis oli esindatud jaemüügiettevõtete sisekujundused, IT lahendused, hinnasiltide loomise ja kaupade kodeerimine, valgustuslahendused, maksesüsteemid, turvateenused, kaupade sisustus, ventilatsioon, jaemüügi tarkvara ja personali koolitus.

Kaubandus.ee küsis Eestist kohalesõitnud ettevõtjatelt kommentaari.

Meira Eesti müügijuht Jaanus Vernik:

Meie põhiline eesmärk oli tutvustada enda koostööpartneritele ja klientidele Meira Eesti emafirmat ja näidata nende pakutavat tootevalikut ja erinevaid võimalusi.

Soomlastele on kohv väga tähtis ning sellega oli väljas 5-6 ettevõtet ja Brasiilia kohvi esindajad oli eraldi eksponendiga esindatud, mis oli väga põnev.

Minu hinnangul tasub Eesti kaupmeestel ja hulgiettevõtetel sellistel messidel käia. Iga valik tahab uuendada. Seal oli väga palju huvitavaid ideid gurmeekauplustele. Ning kuna antud üritus oli suuremõõtmeline, siis oli Eesti ettevõtjal väga põnev vaadata, mida mujal pakutakse.

Soovime, et Eestis FoodFest kasvaks samamoodi suuremaks, kui ta hetkel on. Kuid messidel tasub alati käia ja silmaringi laiendada.

Võru Tarbijate Ühistu juhataja Tarmo Lauring:

Messile ei läinud ühegi kindla eesmärgiga, et näiteks soovime mingit kindlat seadet vaadata. Läksime rohkem selleks, et uudistada mis ümberringi maailmas toimub.

Antud messil saime mitu head ideed, mida saame Võru TÜs IT valdkonnas ära teha. Täpseid ideid ei tahaks hetkel avalikustada, mida hakkame kasutama. Põnevad mõtted saime omatoodangu teemal, töötajate riietusest, erinevate väljapanekute stiilide kohta ning toodete pakendamisest. Tänapäeval on pakendamisseadmete hinnad väga palju langenud ja nõuded ei ole enam nii karmid. Samuti on kulinaariatoodete pakendamine tunduvalt lihtsamaks muutunud.

Messidel tasub alati käia. Poe riiulid on poe riilud, aga mõtteid saab just IT poole pealt - ekraanid, puutetundlikud lahendused jms. Need kõik muutuvad nii kiiresti, et kõikide lahenduste peale kohe ise ei tulegi.

Messil võtsime üsna palju katalooge kaasa ning lähikuudel on plaanis minna uute võimalike partnerite juurde tagasi.

Selliste ettevõtmiste külastuse tasu on nii väike, seal saab avardada enda maailmavaadet ning leiab põnevaid ideid.

R-Kioski turundus- ja ostudirektor Evelyn Hinto:

R-Kioski meeskond külastas sellist messi esimest korda ning kuna oleme jõuliselt sisenenud toidumüügimaailma, oli messil osalemise peamine eesmärk saada uusi ideid, mille läbi arendada meie tootevalikut.

Mess jättis tõeliselt positiivse mulje ja erinevad maitsed pakkusid tõelise elamuse. Positiivse üllatuse pakkus ka soomlaste külalislahkus ja soe vastuvõtt

Messilt saime eelkõige ideid, mis on seotud erinevate toorainete ja nende kombineerimisega, mida saaksime kasutada R-Café kaubamärgi toodete arendamisel. Loodetavasti on peagi võimallik mõnda proovitud tooted ka R-Kioski valikus näha.  

Kasulikke kontakte ja häid ideid saime palju, kuid tänaseks ei ole veel jõudnud nendega kontakti võtta.

Selliste messide külastamine on vajalik ja lausa kohustuslik!

 

Jaga lugu:
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884maarit@kaubandus.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt