Kuna Selver võttis oma kauplustes Fazerilt küpsetuspunktid üle, siis vähenes ettevõtte küpsetuspunktide ja sügavkülmutatud toodete käive kolmendiku võrra.
Selver võttis möödunud aasta kevadel kõikides oma kauplustes Fazerilt pagaripunktid üle ja kasvatas sellega pagarilettide käivet enam kui 50 protsenti, tuues müügile Selveri Pagarite tooted.
Fazeri käibenumbritele mõjus see aga kehvasti. Küpsetuspunktide ja sügavkülmutatud toodete käive vähenes ettevõttel 2011. aastaga võrreldes 36%. Käibe vähenemine tulenes jaekaubandusketi Selveri muudatustest küpsetuspunktide kontseptsioonis, mille tulemusena lõpetas Selver senise koostöö Fazeriga ning opereerib ise kõikides oma kaupluste küpsetuspunktides alates eelmise aasta maist, on kirjas Fazeri majandusaastaaruandes.
Ettevõtte teatel avasid nad 2012. aasta teises pooles küpsetuspunktid Maxima uutes kauplustes Tallinnas ning Fazer Eesti uueks ärisuunaks on endiste küpsetuspunktide varustamine külmutatud toodetega.
Samas maiustuste turul oli 2012. aasta Fazeri jaoks edukas – turuosa kasvas 12.3%-ni ja Fazeril õnnestus kasvada mõnevõrra kiiremini šokolaadituru arengust. Maiustuste käive kasvas 18% ning oluliselt paranes maiustuste valdkonna äritulemus.
Fazer Eesti juhti kt Riina Aamisepa sõnul ettevõte enne 22. märtsi täpsustavaid avalikke kommentaare majandustulemuste osas ei anna.
2012. aastal oli Fazer Eesti müügitulu 21 619 tuhat eurot, mis on 1 187 tuhat eurot vähem kui 2011. aastal. Müügi vähenemine tulenes leiva-saia ja küpsetuspunktide müükide langusest. 2012. aasta müügitulust moodustas 65,6% pagaritoodete ja 34,4 % maiustuste müük .
Fazer Eesti müügitulust moodustas 88% müük Eestisse ja 12% eksport. Fazer Eesti kasum oli 171 894 eurot. 2011. aastal oli ettevõte veel kahjumis -397 049 euroga.
Seotud lood
Baltimaade pagaritoodete müük näitas mullu jõudsat kasumi tõusu, kuid tiheda konkurentsi ja suure hulga erinevate leiva- ja saiatoodete tõttu pakub tänane olukord Fazerile tõsiseid väljakutseid, teatas ettevõte.
Prisma on arvukate eestimaalaste seas tuntud kui kauplustekett, kust saab ühe külastuse käigus soovi korral lisaks õhtusöögile ka näiteks jalgratta, kohvimasina ja kvaliteetkirjandust öökapile. Kuid rahvusvahelise kaubandusettevõtte enam kui 700 töötajaga Eesti meeskond teeb igapäevaselt pingutusi ka selleks, et lisaks poekülastajatele saaks kergemalt hingata ka planeet Maa.