Autor: Kristi Malmberg • 22. märts 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Fazeri turuosa Eestis vähenes

Baltimaade pagaritoodete müük näitas mullu jõudsat kasumi tõusu, kuid tiheda konkurentsi ja suure hulga erinevate leiva- ja saiatoodete tõttu pakub tänane olukord Fazerile tõsiseid väljakutseid, teatas ettevõte. 

Vaatamata sellele on Fazer oma turupositsiooni ka Baltimaades kinnitamas. Kuigi Eestis on värske leiva ja saia turuosa pisut vähenenud ning Eesti pagaritoodete turul hoiab Fazer kolmandat positsiooni, on ettevõte maiustuste müügi osas Eestis teisel kohal. Nii Lätis kui Leedus on Fazer suuruselt teine leiva- ja saiatootja. Fazer Eesti käive 2012. aastal oli 21,6 miljonit eurot ning töötajate arv oli 290. 2013. aasta põhieesmärkideks Eestis on ettevõtte positsioonide tugevdamine kõikides tootegruppides ning stabiilse kasvu saavutamine. 

Üldiselt oli 2012. aasta Fazer Grupi jaoks edukas - kontserni müügitulu kasvas 6,4 protsenti ja ärikasum 68,6 miljonit eurot.

Fazer kindlustas positsiooni oma põhiturgudel ning suurendas seda teistelgi riskantsetel ja keerulistel turgudel. Näiteks kasvas kogu müügitulu nii Rootsis kui Venemaal ning Soomes olid kõige paremad majandustulemused pagaritoodetel. Ka Baltimaade majandustulemused paranesid, kuid tiheda konkurentsi tõttu on olukord tootjaile keeruline.

Fazer Grupi tegevjuhi Karsten Slotte sõnul pakkus möödunud aasta ettevõttele äärmiselt suuri väljakutseid, ent oli kokkuvõttes vämga edukas. Osana ettevõtte uuest strateegiast loodi mullu ka kaubamärk Fazer Brands, mis ühendab endas Fazer Grupi pagari- ja kondiitriärisid ning uusi kohvikuid ja kauplusi. Fazer Brand’i äride kontseptsiooniks on omatoodete tootmine ja müük.

Karsten Slotte sõnul sihitakse Fazer Brand’i kaubamärgiga uusi rahvusvahelisi turge.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757