• 01.04.13, 12:36
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kauplejad eksitavad tarbijaid kampaaniatoodete reklaamiga

Tarbijakaitseameti poole pöördutakse sagedamini seoses reklaamlehtedes olevate kampaaniatoodete puudumise või otsalõppemisega.
Pöördumistes kurdavad inimesed Tarbijakaitseametile, et reklaamitav kaup pole poodidesse lubatud ajaks müügile jõudnud või on see kampaania esimestel päevadel või lausa esimestel tundidel läbi müüdud.
Tarbijakaitseameti kontroll kliendilehtedes pakutavate toodete olemasolu kohta poodides näitas, et paljusid reklaamides lubatud kampaaniatooteid ei olnud mitme suure jaeketi kauplustes müügil. (Kontrolli tulemusel saatis amet märgukirjad kokku üheksale kauplusele üle Eesti.)
Tarbijakaitseamet tuletab ettevõtjatele meelde, et kui tarbijatele on edastatud teave kauba müügilolek soodushinnaga konkreetsel ajavahemikul, siis peab kaupleja olema võimeline reklaamitud hinnaga kaupa müüma kuni sooduskampaania lõpuni. Vastasel juhul on tegemist ebaausa kauplemisvõtte kasutamisega, mis on tarbijakaitseseaduse rikkumine ja seega karistatav, teatas Tarbijakaitseamet. 
Ühtlasi oleme igapäevase järelevalve käigus täheldanud, et erinevaid kampaaniateabega tooteid müüakse edasi ka pärast kampaania lõppu. Näiteks on tootel  suures kirjas teave, mis on kampaania peaauhind. Oluliselt väiksemas kirjas ja lugeja vaateväljast väljas on tootel aga teave kampaania lõppemise kohta.
"Kui teave kampaania kestuse kohta on võrreldes muu teabega müügipakendil oluliselt väiksemas kirjas, siis ei ole see tarbijale tavatähelepanu juures kergesti märgatav. Nii võib tarbija alles pärast ostu tegemist avastada, et kampaania on lõppenud," kirjeldab Tarbijakaitseameti tarbjapoliitika ja avalike suhete osakonna juht Hanna Turetski.
Tarbijakaitseamet rõhutab, et kaupleja peab kampaaniatoodete müügil pärast kampaania lõppu lisama poes nende toodete juurde sellekohase kergesti märgatava sildi.
Tarbijakaitseamet jätkab selliseid kontrolle ka edaspidi ja määrab vajadusel ettevõtetele rikkumiste eest karistused.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.11.24, 20:06
Prisma võitleb säästliku töörõivateenuse abil tekstiilijäätmetega
Prisma on arvukate eestimaalaste seas tuntud kui kauplustekett, kust saab ühe külastuse käigus soovi korral lisaks õhtusöögile ka näiteks jalgratta, kohvimasina ja kvaliteetkirjandust öökapile. Kuid rahvusvahelise kaubandusettevõtte enam kui 700 töötajaga Eesti meeskond teeb igapäevaselt pingutusi ka selleks, et lisaks poekülastajatele saaks kergemalt hingata ka planeet Maa.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele