Eesti E-kaubanduse Liidu läbi viidud küsitlus kinnitab, et siinsed e-kauplejad on oma investeeringuplaanides julged ja plaanivad laienemist juba ka näiteks USA-sse ning Itaaliasse.
Lähema kolme aasta jooksul plaanivad 2/3 küsitlusele vastanud Eesti e-poodnikest laieneda või hakata tegutsema mõnes välisriigis. Valdavalt kavatsetakse vallutada küll lähiturge (Soome, Rootsi, Läti, Leedu), kuid küsitlusele antud vastustes olid esindatud ka USA, Inglismaa, Saksamaa, Hispaania, Venemaa, Itaalia, Norra.
Plaanitavate investeeringute mahtudes ollakse esialgu ettevaatlikud (ligi 60%) vastanutest prognoosib investeeringuid vahemikus 1000-5000 eurot, kuid üle 20% vastajatest plaanib lähiturgudel tegutsemise alustamisse paigutada vahendeid 10 000-100 000 eurot ja rohkemgi.
E-sigarette müüva Elgery Group OÜ ja SKYsmoke kaubamärgi üks omanikest Oliver Lehtsaar avas oma ettevõtte laienemise plaane: „Tahame müüa SKYsmoke kaubamärki nii paljudes riikides kui võimalik. Hetkel on käimas USA-s läbirääkimised, mis peaks andma usalduse kaubamärgi müügiks teisel pool suurt lompi. Meie kindel eesmärk on olla ka Euroopas kaubamärk nr 1.“.
Uutel turgudel tegutsemise eduks on kindlasti põhjalik turu-uuring ning veebipoodnike jaoks kõige olulisema asjana klientide usalduse võitmine. Lehtsaare sõnul tagab edu süsteemne hästi planeeritud tegevus ning õigete prioriteetide seadmine.
Küsitlust läbi viinud Eesti E-kaubanduse Liit on loodud 2008 aastal, et aidata kaasa Eesti e-kauplejate konkurentsivõime suurenemisele läbi koostöö erinevate riiklike ning teiste sidusorganisatsioonidega, osaleda e-kaubanduse maine kujundamisel läbi internetist ostlemise alase teadlikkuse ja usalduse kasvatamise ühiskonnas.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.