TNS Emori uuringu järgi on tuntuim ja suurima külastajaskonnaga rõivaste ostukoht Seppäla, kust on 6 kuu jooksul ostu sooritanud iga neljas rõivaostja.
Uuringust selgus, et Eesti rõivaturgu iseloomustab killustatus paljude rõivakettide vahel, madal kliendilojaalsus ning rõivastele spetsialiseerunud kaupluste tihe konkureerimine spordikaupluste ning oluliselt soodsamat alternatiivi pakkuvate hüpermarketite, kasutatud riiete kaupluste ning turuga.
Tuntuim ja suurima külastajaskonnaga rõivaste ostukoht on Seppälä, mida teab spontaanselt nimetada ning millest on viimase 6 kuu jooksul oste teinud iga neljas rõivaostja. Tuntuselt järgnevad liidrile Kaubamaja, Sportland ja Stockmann. Rõivakettidest kõige efektiivsemalt on tuntust enda kasuks suutnud pöörata Seppälä, Lindex, New Yorker, Takko ja Reserved, olles suurima suhtelise klientide osakaaluga rõivakettideks (rõivaketi tuntust ja ostjaskonna suhet arvestades).
Olulised erinevused ostukohtade vahel joonistuvad välja vanusegruppide lõikes, mil 25-34-aastaste seas on Seppälä kõrval (sama lai ostjaskond) populaarseimaks ostukohaks internet.
Üle 50-aastaste seas on aga populaarseimad hüpermarketid ja turud.
Uuringus kaardistati ka peatselt Eesti turule siseneva ning eestlaste seas populaarse H&M-i tuntus ja külastamine. H&M-i praegune klientuur kattub enim Seppälä ja Lindexi klientuuriga, mistõttu võib H&M-i turuletulek Eestis ohustada enim nimetatud rõivakettide positsioone.
Rõivaste ostukohtade tuntust ja külastamist kaardistavas uuringus osales käesoleva aasta juunis-juulis 1109 Eestimaa elanikku vanuses 15 ja vanemad.
TNS Emor on juhtiv turundusteabe ja uuringuteenuste pakkuja Eestis.
Seotud lood
Eesti logistikaettevõte Via Express on enam kui 10 aastat pakkunud kaubandussektorile keskendunud lahendusi, sealhulgas transporti multitemperatuursete veokitega. Ettevõttele on omistatud kvaliteedi-, toiduohutuse- ning keskkonnajuhtimise ISO-sertifikaadid.