Esimene Eestis läbi viidud Best Buy Award uuring näitas, et hinna/kvaliteedi suhte osas annavad eestlased kõrgeima hinnangu sellistele ettevõtetele ja toodetele, nagu Tere, Kalev, Elion, Nivea, Samsung, Philips ja Volkswagen.
Need on Šveitsi organisatsiooni ICERTIAS läbi viidud esimese Best Buy Award uuringu tulemused Eestis. Kõnealune organisatsioon mõõdab kodanike kogemust ja rahulolu turustatavate toodete ja teenuste hinna/kvaliteedi suhtega. Eestis viidi uuring läbi 2013. aasta oktoobris.
Best Buy Award uuringu käigus uuriti, mis esindas vastajaile parimat hinna/kvaliteedi suhet, võttes aluseks nende isiklikud kogemused teatud toote- või teenusekategooriatega Eesti turul.
Hiljutine uuring Eestis hõlmas 57 erinevat majanduskategooriat sellistes sektorites, nagu jaekaubandus, toit, jalatsid, rõivad, kosmeetika, kodutehnika, sidevahendid, rahandus jne.
Best Buy Award uuringu küsimused olid avatud, st küsitletuile ei antud valikvastuseid. Nad said vabalt nimetada tootjaid ja teenusepakkujaid, kes nende kogemuste kohaselt pakkusid turul parimat hinna/kvaliteedi suhet.
Näiteks šokolaadi kategoorias esitati uuringus osalenuile järgmine küsimus: "Nimetage šokolaad, mis teie isikliku kogemuse ja arvamuse järgi pakub PARIMAT HINNA/KVALITEEDI suhet Eesti turul."
Enamik küsitletuist nimetas selle küsimuse vastuseks kaubamärki Kalev.
Näokreemi kategoorias sai samasuguse küsimuse puhul esimese koha (Eesti tarbijate suurima häältearvu) Nivea. Spordijalatsite kategoorias saavutas esikoha Nike.
Teiste Eestis uuritud kategooriate esikohtadele platseerusid Samsung (mobiiltelefonid), Volkswagen (pereautod), Dell (sülearvutid), Tere (piim), Elion (internetiteenuse pakkuja), Philips (köögiseadmed), Estonian Air (lennuettevõtja), Felix (ketšup), Saku (õlu) jt.
On oluline rõhutada, et Best Buy Award ei mõõda kaubamärgi väärtust ega turuosa. Turul pakutavate kaupade ja teenuste hinna/kvaliteedi suhet mõõdetakse üksnes tarbijate isiklike kogemuste, arvamuste ja rahulolu alusel.
Best Buy Award uuringu Eesti 2013/2014 viis läbi Šveitsi organisatsioon ICERTIAS – rahvusvaheline sertifitseerimisassotsiatsioon, kasutades valimina 1200 küsitletut. Tegemist oli vähemalt 15-aastaste internetikasutajatega, kes olid kõik Eesti kodanikud. Uuring viidi veebiküsimustiku abil läbi 1.-15. oktoobril 2013, järgides CAWI - DEEPMA (Computer Assisted Web Interviewing - Deep Mind Awareness) meetodit.
Seotud lood
Tänavu 100. tegevusaastat tähistav Rentokil on üle maailma tuntud kahjutõrjeettevõte, millel on ligi 100 000 töötajat enam kui 80 riigis. Eestis on Rentokil aidanud toitlustus- ja majutusasutustel ning catering-firmadel korda luua ja hoida juba üle 20 aasta.