• 27.12.13, 16:57
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Jõulud kergitasid enim üle 20-euroseid kaardimakseid

Jõulukuul tõusis 20-eurost suuremate kaardimaksete arv ja vähenes alla 10-euroste kaardimaksete arv, andes vihje jõuluväljaminekuteks tehtavate väljaminekute suurusele, selgs Swedbanki eraisikute kaardimaksete statistikast.
Iga aasta viimasel kuul kasvab üle 20-euroste kaardimaksete osakaal ligi 22%ni, ehkki tavapäraselt moodustavad need kõikidest eraisikute kaardimaksetest 17%. Samuti nähtus Swedbanki andmetest, et aasta viimasel kuul suureneb kaardimaksete arv ca 10 000 võrra, summaarselt umbkaudu 30 miljonit eurot.
Swedbanki jaepanganduse divisjoni juhi Ulla Ilissoni sõnul on see märgiks jõuludega seotud ostukäitumisest.  “Tavapärasemast kallimaid oste kipuvad inimesed tegema just aasta viimasel kuul. Oma osa inimeste ostukäitumises on ka jõulupakkumistel, millega paljud kaasa lähevad,” märkis Ilisson. “Ostunimekirjade tegemine ja pühade kuludeks konkreetsete summade planeerimine aitavad hoida kulud kontrolli all ning vältida üle jõu käivate emotsiooniostude tegemist,” lisas ta.
Kaardimaksete statistika järgi on kõige levinumad 5-10 eurosed kaardimaksed just nii suur on iga neljas makse. Kõige vähem kasutatakse kaardimakset kuni eurose ostu eest tasumisel. Samas moodustavad alla 5-eurosed maksed 35% kaardiga makstud summadest. “Alla 5-euroste summade suur osakaal kaardimaksetes annab tunnistust kaardimakse mugavusest müntide lugemise ees. Oma osa on ka vajadusel sooritada makse kiiresti – sobivas vääringus müntide kokku lugemine võtab sageli enam aega kui kaardimakse,” lausus Ulla Illison.

Seotud lood

Uudised
  • 08.01.14, 15:52
Swed: kaarditehingud kasvasid jõulude eel aastaga üle 40%
Swedbanki kaardimaksete statistika kohaselt saabus jõuluostude tippaeg 23. detsembril, mil Eestis tehti üle 900 000 kaarditehingu päevas.
  • ST
Sisuturundus
  • 15.10.24, 16:14
Advendikalender: kuidas sai lastele loodud kingikogumikust kõigile mõeldud hitt-toode
Advendikalendrid olid eelmisel sajandil peamiselt lastele turustatud viletsavõitu šokolaadiga kommikarbid, mille aknaid avati igal jõulueelsel päeval, lootuses leida kartongi tagant midagi erilist. Ehk oled tähele pannud, et advendikalendrite valik on poelettidel aga igal aastal järjest mitmekesisemaks muutunud. Oma minikingikogumikega on tulnud turule nii mänguasjatootjad, sokikaupmehed, küünlavalmistajad kui ka ilubrändid.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele