9. aprill 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Otsemüük kasvas mullu 6%

Otsemüük kasvas Eestis eelmisel aastal 6%, 31,4 miljoni euroni.

Eesti Otsemüügi Assotsiatsiooni (EDSA) liikmete kogukäive (ilma KM-ta) suurenes 6%, 31,4 miljoni euroni. Samal ajal tõusis otsemüügiga tegelevate inimeste arv 3% ja ületas 34 000 piiri, teatas assotsiatsioon.

“Võttes arvesse, et SKP kasvas eelmisel aastal vaid 0,8% ning tarbijahinna indeks ei suurenenud nii palju, kui oodati, on 6%-line kasv otsemüügi jaoks väga hea tulemus. Ehkki 2012 kasvas otsemüük jõudsamalt, on nüüdki näha kindlat arengut,” ütleb Balti Otsemüügi Assotsatsiooni peasekretär Gintautas Zaleckas. 

Leedus kasvas otsemüük eelmisel aastal 8% (39,4 miljoni euroni) ja Lätis 12% (29,1 miljoni euroni). Otsemüügiga tegelevate inimeste arv kasvas kõige rohkem Lätis 4%, üle 42 000 inimeseni, samal ajal kui Leedus on vastavad numbrid 2% ja 49 400 inimest. 

2013. aastal kasvas Baltikumi otsemüügi kogukäive juba 100 miljoni euroni (ilma KM-ta). Otsemüügi alal tegutsevate inimeste arv jõudis 120 tuhandeni.

Vastavalt Euroopa Otsemüügi Assotsiatsiooni (Seldia) andmetele oli 2012. aastal ELi maades otsemüügifirmade kogukäive (ilma KM-ta) üle 14,9 miljardi euro ja otsemüügifirmad pakkusid lisateenistuse võimalust enam kui 4,8 miljonile inimesele.

Vastavalt Maailma Otsemüügi Assotsiatsioonide Föderatsiooni (WFDSA) andmetele oli 2012. aastal ülemaailmsete liikmete käive (ilma KM-ta) kogusummas 166,87 miljardit USD ja äriga tegeles üle 89,7 miljoni inimese.

85%-le otsemüügis tegevatele inimestele on see lisateenistuse allikas ja 80% selles äris tegevatest on naised.

Otsemüük on tarbekaupade ja teenuste turustamine otse tarbijale inimeselt-inimesele printsiibil, mis leiab üldjuhul aset tarbija või võõrustaja kodus, tarbija töökohas või muudes paikades, mis ei ole seotud püsivate jaemüügi kohtadega.

Balti Otsemüügi Assotsiatsioon on vabatahtlik mittetulunduslik kaubandusühing, mis ühendab endas peamisi firmasid, kelle ärimudeliks on otsemüük. Assotsiatsiooni liikmed on Avon, Amway, GNLD International, Herbalife, Lux,  NL International, Mary Kay, Oriflame, Morinda ja Zinzino.

Autor: Äripäev, Maire Kasemaa

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757