Morni ja ükskõikset müüjat on võimalik muuta, kui iga klienti võetakse ainulaadse ja kordumatuna, ütles Statoili jaemüügidirektor Indrek Nõlvak.
Statoili jaemüügidirektor Indrek Nõlvak vastab, kuidas vältida teeninduses ja müügis masinlikkust ning kliendid ei peaks kokku puutuma mornide ja ükskõiksete müüjatega.
Masinlikkus müügitöös võib tekkida erinevatel põhjustel. Esiteks, teenindajal lihtsalt puuduvad kogemused ja oskused ning ta kordab kindlaid fraase järjepidevalt. Teiseks, teenindaja on sattunud tegema tööd, mis tema isikuomadustega ei sobi. Esimesel juhul aitab koolitus, õpetamine ja kogemused. Teisel juhul soovitan leida paremini sobiva töö.
Et vältida masinlikkust, tuleb teadvustada, et iga klient on eelmisest erinev – ka siis, kui ta soovib täpselt sama toodet või teenust. Müügitöö teeb vaheldusrikkaks ja nauditavaks empaatiavõime ning oskus saada aru kliendi vajadusest ning sellele müügitehniliselt õigesti reageerida. Samuti on oluline mõista, milline suhtlusstiil on ühes või teises olukorras sobiv, seda rangelt ametlikust kuni lõbusani. Kui sulle müügitöö meeldib, võta iga klienti kui ainulaadset ja kordumatut.
Indrek Nõlvak esineb 19.09
Müügijuhtimise aastakonverentsil teemal "Kuidas panna kogu organisatsioon müüma?"
Autor: Maarit Eerme, bestsales .ee
Seotud lood
Tänavu 100. tegevusaastat tähistav Rentokil on üle maailma tuntud kahjutõrjeettevõte, millel on ligi 100 000 töötajat enam kui 80 riigis. Eestis on Rentokil aidanud toitlustus- ja majutusasutustel ning catering-firmadel korda luua ja hoida juba üle 20 aasta.