12. september 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kuidas muuta morni ja ükskõikset müüjat?

Morni ja ükskõikset müüjat on võimalik muuta, kui iga klienti võetakse ainulaadse ja kordumatuna, ütles Statoili jaemüügidirektor Indrek Nõlvak.

Statoili jaemüügidirektor Indrek Nõlvak vastab, kuidas vältida teeninduses ja müügis masinlikkust ning kliendid ei peaks kokku puutuma mornide ja ükskõiksete müüjatega.

Masinlikkus müügitöös võib tekkida erinevatel põhjustel. Esiteks, teenindajal lihtsalt puuduvad kogemused ja oskused ning ta kordab kindlaid fraase järjepidevalt. Teiseks, teenindaja on sattunud tegema tööd, mis tema isikuomadustega ei sobi. Esimesel juhul aitab koolitus, õpetamine ja kogemused. Teisel juhul soovitan leida paremini sobiva töö.

Et vältida masinlikkust, tuleb teadvustada, et iga klient on eelmisest erinev – ka siis, kui ta soovib täpselt sama toodet või teenust. Müügitöö teeb vaheldusrikkaks ja nauditavaks empaatiavõime ning oskus saada aru kliendi vajadusest ning sellele müügitehniliselt õigesti reageerida. Samuti on oluline mõista, milline suhtlusstiil on ühes või teises olukorras sobiv, seda rangelt ametlikust kuni lõbusani. Kui sulle müügitöö meeldib, võta iga klienti kui ainulaadset ja kordumatut.

Indrek Nõlvak esineb 19.09 Müügijuhtimise aastakonverentsil teemal "Kuidas panna kogu organisatsioon müüma?"

Autor: Maarit Eerme, bestsales .ee

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757