Autor: Maarit Eerme • 16. detsember 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kaubamaja kõige populaarsemad kingitused

Jõulukingituste tegemisel mõeldakse mullusest enam abivajajatele, seda näitab rekordiline huvi Kaubamaja heategevuskarude vastu, mille müügitulust läheb osa muusikateraapia heaks. Selgelt tuleb esile ka praktiline suund, täiskasvanutele eelistatakse kingiks viia igapäevaseid tarbeesemeid, kuid lastele seevastu valitakse multifilmidest tuttavaid tegelasi ja lähtutakse eelkõige lapse soovist.

Populaarsete kingituste edetabelit juhivad pehmed mängukarud, mida Kaubamaja müüb heategevuslikul eesmärgil muusikateraapia toetuseks. „Võib öelda, et sel aastal on kaisukarudest kujunemas meie klientide seas kõige populaarsem kingitus,“ rääkis Kaubamaja AS tegevdirektor Erkki Laugus. „Vaid kahe nädalaga on müüdud ligi 1000 kaisukaru, mis on eelmise aastaga võrreldes tervelt kaks korda rohkem. Eks siin mängib suurt rolli ka soov teha head,“ lisas ta.

Laste seas kõige nõutumad kingitused on parasjagu populaarsete filmide tegelased. Väikeste tüdrukute soovinimekirjadest leiab multifilmi „Lumekuninganna ja igavene talv“ printsessid Elsa ja Anna. „Nukkude kõrval on lemmikkingituste hulgas veel heegelkummid ja käevõrude meisterdamiseks mõeldud käsitöökomplektid, mida oleme müünud lühikese ajaga samuti ligi 1000 tükki,“ lisas Laugus. Müügikogused küündivad sadadesse ka sarja „Zelfs“ eri suuruste trollide puhul, mis on populaarsed just väiksemate laste seas. „Poistele kingitakse puldiautosid, helikoptereid ja Hex Bugi robotputukaid,“ tõi Laugus välja. „Just need viimased on saavutanud sel aastal suure müügiedu. Tegu on putukatega, mida saab puldi teel juhtida,“ lisas ta. Endiselt ei ole kuhugi kadunud ka konstruktorid, legod ja mängutööriistad.

Täiskasvanutele kinke tehes rõhutakse praktilisusele. Emotsionaalsetele ostudele eelistatakse praktilisi tarbeesemeid. Kõige populaarsemad kingid naistele on pesu, ehted, ilutooted ja erinevad kinkekomplektid. „Kliendid on hästi vastu võtnud ka näopuhastusseadme Clarisonic, mille populaarsus on Eestisse jõudnud mujalt maailmast,“ ütles Laugus. Ta lisas, et alati on naisterahvaste soovitud kingituseks ka föönid ja juuksekoolutajad.

Meestele ostetakse sel aastal tavalisest enam jõuluteemaliste mustritega kudumeid, sokke, lipse ja pesu. Nutiseadmete laialdase levikuga muutuvad aina populaarsemaks puutetundliku ekraaniga kasutatavad nahkkindad, mis teevad mugavaks nutiseadme kasutamise külma ilmaga. „Nii-öelda nutiseadmesõbralikke kindaid on sel aastal ostetud lausa kaks korda rohkem kui mullu,“ rääkis Laugus.

Kaubamaja AS on Tallinna Kaubamaja Gruppi kuuluv ettevõte, kuhu kuuluvad veel Selver AS, Selver Latvia SIA, Kulinaaria OÜ, Topsec Turvateenused OÜ, Viking Security AS, Tallinna Kaubamaja Kinnisvara AS, Tartu Kaubamaja Kinnisvara OÜ, SIA TKM Latvija, KIA Auto AS, AS Viking Motors, KIA Auto UAB, Forum Auto SIA, TKM Auto OÜ, OÜ TKM Beauty, OÜ TKM Beauty Eesti, AS TKM King ning Rävala Parkla AS. Tallinna Kaubamaja kontserni 2013. aasta käive oli 499 miljonit eurot. Ettevõtte aktsiad on alates 1996. aastast noteeritud Tallinna Börsil

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757