• 06.01.15, 11:59
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kaubandus loodab stabiilsust

A&G Kaubanduse juht Hendrik I. Pass ootab poliitikutelt valimiste oluliste teemadena julgeolekut ja võimalikult väikest sekkumist ettevõtlusesse.
Passi sõnul on mõni otsus, näiteks käibemaksu muudatused ja 1000euroste tehingute deklareerimine, jäänud ettevõtjale arusaamatuks. “Kindlasti toob see lisakoormust just väike- ja keskmise suurusega ettevõtetele. Siin on tunda, et tulusid riigieelarvesse ei ole piisavalt,” märkis ta.
Oktoobris A&G Kaubanduse juhiks saanud Pass plaanib uuel aastal kahjumlikud kauplused sulgeda. Suuremad investeeringud lähevad Passi sõnul kaupluste uuendamiseks ja IT-süsteemi parendamiseks. Jaekaubanduses, eriti Tallinnas, on tema sõnul palgatõusu surve jätkuvalt suur.
Kütusemüüjad otsivad kõrvaltooteid. Statoil Fuel & Retail Eesti peadirektori Kai Realo sõnul suurendab pidev tööjõupuudus ettevõtte kulusid ning sellest tuleneb tugev palgatõususurve. Kasumlikkuse säilitamiseks ja kasvatamiseks tuleb leida üha uusi tooteid ja teenuseid, mille järele oleks nõudlust.
Realo leiab, et riigis, kus puuduvad massiivsed maavarad ja tootev tööstus, tuleks luua stabiilne ärikeskkond, sest just kaubandus, teenindus ja vahendus tagavad peamise tööhõive ning maksude laekumise. “Tibatillukesel Eesti turul tuleb ka riigil teha kõik endast olenev, et suudaksime juurde tuua ja kinni hoida välisinvesteeringuid kohaliku eluolu parendamiseks. Investor, kes paneb raha Eesti turule, ei oota järsku ja kiiret kasumit, vaid pigem stabiilset ja atraktiivset ärikeskkonda, mis võimaldaks investeeringutelt teenida mõistlikus tempos pikema aja jooksul,” ütles ta.
Kütusefirma Olerex omanik Antti Moppel lubab, et tuleval aastal on Olerexis oodata nii uusi töökohti kui ka palgatõusu.
Suurim väljakutse on Olerexile nafta hinna liikumine. Moppeli hinnangul võib 2014. aasta järsk langus sama ootamatult tõusuks pöörduda.
Autor: Marta Jaakson, Marge Väikenurm, Ken Rohelaan

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 15.10.24, 16:14
Advendikalender: kuidas sai lastele loodud kingikogumikust kõigile mõeldud hitt-toode
Advendikalendrid olid eelmisel sajandil peamiselt lastele turustatud viletsavõitu šokolaadiga kommikarbid, mille aknaid avati igal jõulueelsel päeval, lootuses leida kartongi tagant midagi erilist. Ehk oled tähele pannud, et advendikalendrite valik on poelettidel aga igal aastal järjest mitmekesisemaks muutunud. Oma minikingikogumikega on tulnud turule nii mänguasjatootjad, sokikaupmehed, küünlavalmistajad kui ka ilubrändid.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele