Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes 2015. aasta jaanuaris eelmise aasta jaanuariga võrreldes püsivhindades 5%, teatab Statistikaamet.
- Kauba eest tasumine Foto: Raul Mee
2015. aasta jaanuaris oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 373,9 miljonit eurot, seega jäi jaanuaris kauplustesse 285 eurot elaniku kohta.
Tööstuskaupade kaupluste jaemüük suurenes 2014. aasta jaanuariga võrreldes 8%. Müük suurenes enamikul tegevusaladel, vaid tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes jäi jaemüük eelmise aasta jaanuariga võrreldes samale tasemele. Enim suurenes jaemüük posti või interneti teel, kus müük kasvas aastaga ligi neljandiku (24%). Keskmisest enam suurenes jaanuaris jaemüük veel ka kasutatud kaupade kaupluses ja väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel, otsemüük) (kasv 18%) ning muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, fotokaupade, raamatute, sporditarvete, mängude ja mänguasjade jm (kasv 16%).
Toidukaupade kaupluste jaemüük suurenes 2014. aasta jaanuariga võrreldes 4%. Detsembriga võrreldes jaemüügi kasv neis kauplustes veidi kiirenes, millele avaldas osaliselt mõju toidukaupade hinnalanguse kiirenemine. Kui 2014. aasta detsembris oli toidukaupade aastane hinnalangus 0,4%, siis tänavu jaanuaris 1,8%.
Mootorikütuse jaemüük jäi 2014. aasta jaanuariga võrreldes samale tasemele.
Võrreldes eelmise kuuga vähenes jaanuaris jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades ligi viiendiku (19%). See on tavapärane langus, mis järgneb detsembris toimunud jõulude ja aastavahetuse suurmüükidele. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal suurenes aga müük eelmise kuuga võrreldes 2%.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli jaanuaris 439,5 miljonit eurot, millest kaupade jaemüük andis 85%. 2014. aasta jaanuariga võrreldes suurenes müügitulu püsivhindades 2%, eelmise kuuga võrreldes aga vähenes 19%.
Seotud lood
Partnerkaardiga Selveris, Kaubamajas, Delice´is, I.L.U.-s ja L´Occitane kauplustes oste tehes tasub alati kaaluda, kas soovid maksta ostu eest kohe või hiljem. Muutes oma tavalise Partnerkaardi Partner Kuukaardiks, tasud ostude eest endale sobival ajal. TKM Grupi Partnerkaardi arendusjuht Rene Paats räägib lähemalt.
Enimloetud
1
Osanike vahel olid pikalt suured erimeelsused. “Terve linn teadis seda”
4
Esikoha võitja ei tahtnud öelda, kus nende pood asub
Viimased uudised
PwC vandeaudiitorid: negatiivne omakapital ei ole vastavuses äriseadustikuga
Hetkel kuum
Osanike vahel olid pikalt suured erimeelsused. “Terve linn teadis seda”
Kahel värskel juhil CV-s ühine Barboras töötamine
Omanik: keegi ei soovi pikalt pidada kahjumis äri
Tagasi Kaubandus esilehele