• 03.03.15, 09:27
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Jaanuaris jaemüügi stabiilne kasv jätkus

Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes 2015. aasta jaanuaris eelmise aasta jaanuariga võrreldes püsivhindades 5%, teatab Statistikaamet.
Kauba eest tasumine
  • Kauba eest tasumine Foto: Raul Mee
2015. aasta jaanuaris oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 373,9 miljonit eurot, seega jäi jaanuaris kauplustesse 285 eurot elaniku kohta.
Tööstuskaupade kaupluste jaemüük suurenes 2014. aasta jaanuariga võrreldes 8%. Müük suurenes enamikul tegevusaladel, vaid tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes jäi jaemüük eelmise aasta jaanuariga võrreldes samale tasemele. Enim suurenes jaemüük posti või interneti teel, kus müük kasvas aastaga ligi neljandiku (24%). Keskmisest enam suurenes jaanuaris jaemüük veel ka kasutatud kaupade kaupluses ja väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel, otsemüük) (kasv 18%) ning muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, fotokaupade, raamatute, sporditarvete, mängude ja mänguasjade jm (kasv 16%).
Toidukaupade kaupluste jaemüük suurenes 2014. aasta jaanuariga võrreldes 4%. Detsembriga võrreldes jaemüügi kasv neis kauplustes veidi kiirenes, millele avaldas osaliselt mõju toidukaupade hinnalanguse kiirenemine. Kui 2014. aasta detsembris oli toidukaupade aastane hinnalangus 0,4%, siis tänavu jaanuaris 1,8%.
Mootorikütuse jaemüük jäi 2014. aasta jaanuariga võrreldes samale tasemele.
Võrreldes eelmise kuuga vähenes jaanuaris jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades ligi viiendiku (19%). See on tavapärane langus, mis järgneb detsembris toimunud jõulude ja aastavahetuse suurmüükidele. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal suurenes aga müük eelmise kuuga võrreldes 2%.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli jaanuaris 439,5 miljonit eurot, millest kaupade jaemüük andis 85%. 2014. aasta jaanuariga võrreldes suurenes müügitulu püsivhindades 2%, eelmise kuuga võrreldes aga vähenes 19%.
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.10.24, 09:50
Partner Kuukaardi makselahendused koguvad järjest suuremat populaarsust. Loe, mis need on!
Partnerkaardiga Selveris, Kaubamajas, Delice´is, I.L.U.-s ja L´Occitane kauplustes oste tehes tasub alati kaaluda, kas soovid maksta ostu eest kohe või hiljem. Muutes oma tavalise Partnerkaardi Partner Kuukaardiks, tasud ostude eest endale sobival ajal. TKM Grupi Partnerkaardi arendusjuht Rene Paats räägib lähemalt.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele