14 oktoober 2015
Jaga lugu:

Hiina e-kaubandushiiu nõunik Tallinas: teil on oht e-kaubandus käest lasta

Foto: Ekraanitõmmised esitlustest

Hiina suurima e-kaubandushiiu Alibaba nõunik, ettevõtja ja filmitegija Porter Erisman ütles Äripäeva teemaveebi kaubandus.ee korraldatud Kaubanduse aastakongressil, et Eestis on tema hinnangul täna see oht, et kui e-kaubandusega kaasa ei minda, siis libiseb see ärivõimalus teil käest. "Jah, Eestis Tallinnas on kõik käe-jala ulatuses, aga e-kaubandust tuleb ikka arendada," ütles ta.

Hiina suurima e-kaubandushiiu Alibaba nõunik, ettevõtja ja filmitegija Porter Erisman rääkis Äripäeva teemaveebi kaubandus.ee korraldatud Kaubanduse Aastakongressil oma e-kaubanduse õppetundidest Hiinas Alibaba ettevõttes.

"E-kaubandusel on suur võimalus väikestele riikidele ja tärkavatele majandustele," ütles Erisman. 

"Eile kohtusin Leedus ühe kaupmehega, kes ostab Indiast nahast kotte ja müüb neid igale poole mujale edasi üle kogu maailma, aga baseerub Leedus," kommenteeris ta.

Kui Alibaba alustas 1999. aastal siis toodi väga palju võimalusi, miks see äri ei saa elada. Üks põhjusi oli, et 1% kasutas internetti, polnud krediitkaardi omanikke, kehv logistikasüsteem, valitsus kontrollib kõike, ka internetti ja seal puudub õigusriigi põhimõte, hiinlased ei usalda üksteist, kõik eksperdid töötavad Silicon Valley's mitte Hiinas. "Ka mind peeti hullumeelseks, et sellise ettevõttega ühineda tahan," ütles ta.

Tegelikult on Erismani sõnul Alibaba veebileht üsna igav, aga nad tõid üle Hiina inimesed kokku, koolitasid neid ja rääkisid, kuidas e-kaubandus käib.

E-bay tuli ka Hiinasse, investeeris 100 miljonit USA dollarit. Ja siis Alibaba asutaja Jack Ma ütles, et tuleb eristuda ja ehitada üles midagi kohalikule tarbijale, et USA konkurenti võita. Hiina kommunistlik režiim oli tarbijakultuuri Hiinas hävitanud ja Jack Ma otsustas seda üles ehitama hakata.

Hiina mudel oli Erismani sõnul selline, et liiguti väikestest nurgapoodidest kohe interneti keskkonda. Hiinlaste eripära on veel see, et nad armastavad väga telefonisõnumite saatmist ja chat-funktsiooni. Hiinlased selleks just nurgapoodides käivadki, et lobiseda. Ja Hiina e-kaubandus on väga sotsiaalne. Väga tavaline on, et inimesed kohtuvad veebipoes ja pärast abielluvad ja siis postitavad pilte abiellumisest e-poodi. Hiinas andis Jack Ma välja ka müüjate Oscareid. Hiinas on võtme tähtsusega usaldus e-kaubanduses. 

Kõige olulisem oli edu tagantjärele hinnates see, et sai kujundatud veebileht, mis sobiks Hiina turule, oli vastavalt hiinalaste maitsele. Kasutati inimlikumalt-pehmemal lahendust a la "see veebileht toob inimesed kokku ja teeb meid õnnelikuks" , mis hakkas väga meeldima noorele generatsioonile, mis oli edu võti.  

Eelmisel aastal mõtles Alibaba välja nö "vallaliste päeva" ja tegi sel päeval müüki 9,3 miljardi USa dollari eest. Ja see saavutati ise välja mõeldud püha tõttu.

"E-kaubandus on Läänes kõigest magustoit, Hiinas on e-kaubandus aga juba pearoog," ütles Jack Ma selle kommentaariks. "See sama, mis juhtus Alibabaga, juhtub ka teistes arenevates riikides, nt Nigeerias ja Indias, India on järgmine plahvatav e-kaubandusturg. EBay üritab üles ehitada nüüd Alibabab India süsteemi, mitte enam EBay India oma. 

Venemaal oli AliEkspress kõige populaarsem.

Autor: Annika Kald, teemaveebide juht

Jaga lugu:
Seotud lood
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884maarit@kaubandus.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee