• 22.10.15, 17:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ülemiste keskuse esimene aasta ületas ootusi

Ülemiste keskuse direktor Guido Pärnits ütles, et neil on läinud oodatust paremini, kui arvesse võtta prognoositud käivet, külastajate ja ostude hulka.
23. oktoober 2014, kui avati pidulikult uuenenud Ülemiste keskus
  • 23. oktoober 2014, kui avati pidulikult uuenenud Ülemiste keskus Foto: Raul Mee
Uuenenud Ülemiste keskuse avamisest möödub 23. oktoobril üks aasta. „Eriti head meelt tekitab suur „conversion rate“, mis näitab, et inimestel meeldib siin keskuses aega veeta ja sellest tulenevalt viib ka suuremate ostude arvuni,“ kommenteeris Pärnits. Lisades, et hea meel on ka Emori poolt läbiviidud kaubanduskeskuste seire tulemuste üle, kus oleme Tallinna ja Harjumaa elanike eelistatuim ostukeskus.
Ülemiste keskust pani mingil hetkel muretsema parkimisega seotud asjad. „Nagu mainitud, siis keskuse esimene aasta on olnud prognoositust edukam ning olime kohe fakti ees, et parkimiskohtadega on tippaegadel kitsas käes.“ Seepärast ehitati ka parkimismajale 2 lisakorrust peale ning sellega lisandus keskusele ca 300 parkimiskohta.
Teiseks murekohaks on see, et vaatamata kaubanduskeskuste üldisele heale käekäigule leidub Ülemiste keskuse 210 rentniku hulgas ka neid, kellel ei lähe väga hästi. „On see siis tingitud keskuse sisesest konkurentsist ja kõrgest tasemest, Tallinnas on konkurents läinud väga suureks või kauplus on ise sisemiselt kehva tööd teinud, aga fakt on see, et selliseid muretsema panevaid kauplusi on ikka ja eks tulevik näitab, mis neist saab,“ ütles Pärnits.
Ta lisas, et aasta jooksul on vahetunud ka mõned rentnikud, kus põhjused on väga erinevad, kas ei ole rentnik suurenenud konkurentsiga toime tulnud, uue poe puhul on loodetud liiga kiiret edu või siis on keskuses asukoht mitte kõige õigem olnud ehk siis on keskuse juhid aidanud ka asukohta vahetada. Pärnitsa sõnul on rentnike vahetusi olnud aasta jooksul 7-8 tükki.
Keskuse külastatavuse ja sisseostude osas Pärnits üldiselt kurta ei saa, kuid ilmselt on nende keskuses ka kaupmehi, kes töötavad allpool oodatut. „Kui rääkida esimesest kalendriaastast ehk 2015, siis prognoosisime aastakäibeks ca 136 miljonit eurot, kuid praegu liigume kuskil 145 miljoni euro graafikus, mis tähendab umbes 7,2 miljonit ostu.“
Ülemiste kauplustest on populaarseimad naiste- ja meesterõivaste hulgas H&M ja Monton, spordi- ja vabaajakaupade osas on eelistatuim kauplus Sportland ning lastekaupu ostetakse kõige tihemini Lindexist ja Mothercare’ist.  

Seotud lood

Uudised
  • 16.11.17, 10:14
Pärnits: mitmeidki kaupmehi tuli veenda, et ostjad tulevad
Suure kaubanduskeskuse käivitamine ei lähe kergelt ja omal ajal tuli Ülemiste Center juhil Guido Pärnitsal mitmeidki kaupmehi veenda, et ostjad tulevad. Kaupmeeste meeleheite leevendamiseks tuli tal sõlmida üüri tasumiseks erikokkuleppeid ja teha maksegraafikuid.
Uudised
  • 19.04.17, 11:09
Ülemiste keskus kasvab veelgi suuremaks
Ülemiste keskus plaanib laiendada keskust ligi viiendiku võrra ehk ehitada juurde 13 000 ruutmeetrit pinda, mis peaks valmis saama 2019. aasta kevadeks.
Uudised
  • 30.06.17, 11:51
Ülemiste keskus investeerib laiendusse 35 miljonit
Ülemiste keskus alustab laiendustöid 2018. aasta esimestel kuudel ning laiendus peaks valmis saama 2019. aasta varakevadel. Laiendusse investeeritakse 35 miljonit eurot. Suurim visuaalne muutus keskuse jaoks on läbi nelja korruse tekkiv võimas aatrium. Keskusesse tuleb Apollo kino, lemmikloomakeskus PetCity ja spordiklubi People Fitness.
Uudised
  • 20.04.16, 09:58
Ülemiste keskus võitis rahvusvahelisel konkursil esikoha
Eile kuulutati välja Euroopa kaubanduskeskuste konkursi võitjad, kus tihedas konkurentsis tuli võitjaks Ülemiste keskus Istanbulis asuva Maltepe Park ostukeskuse ees.
  • ST
Sisuturundus
  • 15.10.24, 16:14
Advendikalender: kuidas sai lastele loodud kingikogumikust kõigile mõeldud hitt-toode
Advendikalendrid olid eelmisel sajandil peamiselt lastele turustatud viletsavõitu šokolaadiga kommikarbid, mille aknaid avati igal jõulueelsel päeval, lootuses leida kartongi tagant midagi erilist. Ehk oled tähele pannud, et advendikalendrite valik on poelettidel aga igal aastal järjest mitmekesisemaks muutunud. Oma minikingikogumikega on tulnud turule nii mänguasjatootjad, sokikaupmehed, küünlavalmistajad kui ka ilubrändid.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele