22. oktoober 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Ülemiste keskuse esimene aasta ületas ootusi

23. oktoober 2014, kui avati pidulikult uuenenud Ülemiste keskus
Foto: Raul Mee
Ülemiste keskuse direktor Guido Pärnits ütles, et neil on läinud oodatust paremini, kui arvesse võtta prognoositud käivet, külastajate ja ostude hulka.

Uuenenud Ülemiste keskuse avamisest möödub 23. oktoobril üks aasta. „Eriti head meelt tekitab suur „conversion rate“, mis näitab, et inimestel meeldib siin keskuses aega veeta ja sellest tulenevalt viib ka suuremate ostude arvuni,“ kommenteeris Pärnits. Lisades, et hea meel on ka Emori poolt läbiviidud kaubanduskeskuste seire tulemuste üle, kus oleme Tallinna ja Harjumaa elanike eelistatuim ostukeskus.

Ülemiste keskust pani mingil hetkel muretsema parkimisega seotud asjad. „Nagu mainitud, siis keskuse esimene aasta on olnud prognoositust edukam ning olime kohe fakti ees, et parkimiskohtadega on tippaegadel kitsas käes.“ Seepärast ehitati ka parkimismajale 2 lisakorrust peale ning sellega lisandus keskusele ca 300 parkimiskohta.

Teiseks murekohaks on see, et vaatamata kaubanduskeskuste üldisele heale käekäigule leidub Ülemiste keskuse 210 rentniku hulgas ka neid, kellel ei lähe väga hästi. „On see siis tingitud keskuse sisesest konkurentsist ja kõrgest tasemest, Tallinnas on konkurents läinud väga suureks või kauplus on ise sisemiselt kehva tööd teinud, aga fakt on see, et selliseid muretsema panevaid kauplusi on ikka ja eks tulevik näitab, mis neist saab,“ ütles Pärnits.

Ta lisas, et aasta jooksul on vahetunud ka mõned rentnikud, kus põhjused on väga erinevad, kas ei ole rentnik suurenenud konkurentsiga toime tulnud, uue poe puhul on loodetud liiga kiiret edu või siis on keskuses asukoht mitte kõige õigem olnud ehk siis on keskuse juhid aidanud ka asukohta vahetada. Pärnitsa sõnul on rentnike vahetusi olnud aasta jooksul 7-8 tükki.

Keskuse külastatavuse ja sisseostude osas Pärnits üldiselt kurta ei saa, kuid ilmselt on nende keskuses ka kaupmehi, kes töötavad allpool oodatut. „Kui rääkida esimesest kalendriaastast ehk 2015, siis prognoosisime aastakäibeks ca 136 miljonit eurot, kuid praegu liigume kuskil 145 miljoni euro graafikus, mis tähendab umbes 7,2 miljonit ostu.“

Ülemiste kauplustest on populaarseimad naiste- ja meesterõivaste hulgas H&M ja Monton, spordi- ja vabaajakaupade osas on eelistatuim kauplus Sportland ning lastekaupu ostetakse kõige tihemini Lindexist ja Mothercare’ist.  

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757