Tallinna linnavalitsus otsustas saata linnavolikogule määruse eelnõu, millega muudetakse Tallinna reklaamimaksu määrust ning reklaami või teabe eksponeerimiseks pinna kasutusse andmise korda.
Tallinna abilinnapea Arvo Sarapuu sõnul välistatakse reklaami või teabe eksponeerimiseks pinna kasutusse andmise korra eelnõu muudatustes linna ühiskondlikuks objektiks olevatel välireklaamikandjatel alkohoolse joogi, tubakatoodete ja laenutoodete, mille krediidikulukuse määr on suurem kui 25%, reklaamimise võimalus. „Ühiskondlike objektide all peame silmas näiteks ühistranspordi ootekodasid, prügikaste, rannakabiine, avalikke tualettruume jms. paiku ja objekte. Juhul, kui isikud jätavad keelu siiski tähelepanuta ja eiravad seda, siis maksustatakse vastavaid reklaamikampaaniaid viiekordse maksumääraga,“ märkis Sarapuu.
Vastavalt reklaamimaksu määruse muudatustele suurendatakse reklaamimaksu määra alates 01.01.2017 kümne euro sendi võrra s.o 0,55 euroni reklaampinna ruutmeetri kohta kalendripäevas. „Samas jäetakse määrusest välja võimalus eksponeerida maksuvabalt ehitise piirdel ehitusettevõtja kaubamärke, kuna kaubamärgi eksponeerimise eesmärk on pigem konkreetse ettevõtja reklaamimine kui ehitusplatsi ohutuse tagamine,“ täpsustas Sarapuu. „Niisamuti jäetakse määrusest välja võimalus eksponeerida kinnistul asuvatel lippudel maksuvabalt isiku nime ja pakutavate toodete kaubamärke. Kuna ettevõtja nime lippudel praktikas ei eksponeerita, võib edaspidi tegevuskoha kinnistul asuvatel lippudel eksponeerida maksuvabalt ainult isikule kuuluvaid kaubamärke.“
Ühtlasi lisatakse määrusesse neli uut mõistet (pakendipunkt, linnateaberajatis, valimiskampaania reklaam, hinnakiri), tehakse redaktsioonilisi parandusi ja täiendatakse olemasolevaid sätteid, viies need kooskõlla teiste õigusaktidega.
Seotud lood
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.