Statistikaameti andmetel on kõige suurema mõjuga tarbijahinnaindeksile aasta jooksul tervel viiendiku võrra langenud kütuse hind.
- Kütuse suur hinnalangus veab kulud alla Foto: Raul Mee
Statistikaameti teatel oli tarbijahinnaindeksi muutus 2015. aasta oktoobris võrreldes septembriga 0,1% ja võrreldes eelmise aasta oktoobriga -0,6%.
Kaubad olid 2014. aasta oktoobriga võrreldes 1,4% odavamad ja teenused 0,8% kallimad. Kaupade ja teenuste administratiivselt reguleeritavad hinnad on eelmise aasta oktoobriga võrreldes langenud 4,6% ja mittereguleeritavad hinnad tõusnud 0,1%.
2014. aasta oktoobriga võrreldes mõjutas tarbijahinnaindeksit enim mootorikütus, mille hind on aastaga langenud 19,4%. Suuremat mõju indeksile avaldas veel elektri, soojusenergia ja kütte 5,2% odavnemine, kus soojusenergia oli 8,3%, gaas 19,6% ja kodudesse jõudnud elekter 1,5% odavam kui mullu samal ajal. Kallinejatest oli suurim mõju indeksile alkohoolsetel jookidel, mis on aastataguse ajaga võrreldes kallinenud 5,5%. Piim ja piimatooted on aastaga odavnenud 7,4%. Eelmise aasta oktoobriga võrreldes on toidukaupadest enim kallinenud kuivatatud puuvili ja pähklid (21%) ning värske köögivili (16%) ja odavnenud piim (16%) ning või (11%).
Septembriga võrreldes mõjutas tarbijahinnaindeksit oktoobris enim lennukipiletite 51% kallinemine. Suurem mõju indeksile oli veel soojusenergia 3,3% ja mootorikütuse 2,6% hinnalangusel ning kodudesse jõudnud elektri 2,4% hinnatõusul.
Seotud lood
Partnerkaardiga Selveris, Kaubamajas, Delice´is, I.L.U.-s ja L´Occitane kauplustes oste tehes tasub alati kaaluda, kas soovid maksta ostu eest kohe või hiljem. Muutes oma tavalise Partnerkaardi Partner Kuukaardiks, tasud ostude eest endale sobival ajal. TKM Grupi Partnerkaardi arendusjuht Rene Paats räägib lähemalt.
Enimloetud
1
Omanik: keegi ei soovi pikalt pidada kahjumis äri
4
Kuidas jõuab tulevikus kaup kesklinna poodidesse? Kas jalgrattaga?
Viimased uudised
Kuidas jõuab tulevikus kaup kesklinna poodidesse? Kas jalgrattaga?
Omanik: keegi ei soovi pikalt pidada kahjumis äri
Hetkel kuum
Esikoha võitja ei tahtnud öelda, kus nende pood asub
Omanik: keegi ei soovi pikalt pidada kahjumis äri
Tagasi Kaubandus esilehele