12. november 2015
Jaga lugu:

Milline on CRMi turg Eestis 2015?

Müügikasvu coach Indrek Saul
Müügikasvu coach Indrek Saul  Foto: Almondi Esco

CRM konverentsil CRM2016EST esitles müügikasvu coach Indrek Saul põhjaliku turuuuringu CRMi lahenduste turu kohta Eestis. Mida kasutatakse ja kuidas hinnatakse?

Pärast nelja aastat uue turu-uuringu läbi viinud Indrek Saul tõdes, et nelja aastaga on CRM turg oluliselt muutunud. “Lihtsat kokkuvõtet tarkvaradest ja nende funktsionaalsusest on täna peaaegu võimatu teha”, rääkis Saul, kelle sõnul on tegijaid turul väga palju ja need tegijad ka pakuvad palju. “Täna võib väita seda, et kõik CRMi lahenduste pakkujad teevad seda, mida nad lubavad ja üldiselt kehtib reegel, et mida rohkem sa maksad, seda rohkem sa ka saad,” ütles ta.

Hoolikalt valitud sihtgrupile suunatud uuring andis CRMi kasutuse kohta aga üllatavaid tulemusi ja CRM lahendused jaotusid kasutuse järgi järgnevald:

1. koht - mitte ühtegi CRM'i

Üllatuslikult ütles 61% vastanutest, et nad ei kasuta mingit CRM tarkvara.

2. koht - Excel

12% vastanutest väitis, et nende CRM funktsiooni täidab endiselt Excel

3. koht - Microsoft Dynamics tarkvarad

Ja 5% vastanutest kasutab erinevaid Microsofti tarkvarasid.

4. koht - Kohaldatud ja vastavalt kliendi vajadustele tehtud CRM tarkvara

3% vastajad kasutavad just nende vajadustest lähtuvalt või emaettevõtte antud tarkvara, mida turul otseselt keegi ei paku.

Põhilised küsimused

Põhiline küsimus, millega kliendid Sauli sõnul CRM’ile lähenvad on “Millise CRM’i ma peaksin ostma?” Sauli sõnul on see aga kaunis mõttetu küsimus. “See on sama, nagu küsida, millise auto ma peaksin ostma,” selgitas Saul, kelle sõnul peab CRMi valik lähtuma eelkõige Sinu ettevõtte vajadustest ja eesmärkidest.

Veel huvitab kliente see, mida CRM teha oskab, kui mugav on seda kasutada, mis on hind, kui hea on klienditugi ja kui kaua võtab lahenduse juurutamine aega. Eriti oluliseks on muutunud aga see, kui hästi on võimalik CRMi süsteemi – protsessi, andmevälju ja eriti kasutajaliidest enda vajaduste järgi seadistada.

Mis infot omatakse klientide kohta?

Uuringust selgus, et klientide kohta omatakse pigem vähe infot, kui palju. Kõige enam teatakse milline on müügi seis, kasumlikkus ja kui suur on jätkumüügi potentsiaalsus. „Kahjuks on ettevõtetel müügikäibe kasvuks vajalik info siiski puudu,“ ütles Saul. Lisades, et samuti ei teata seda, kui hinnatundlik on klient. „Kui me ei tea, kui hinnatundlik klient on, siis allahindluse kulu on suhteliselt suur,“ selgitas ta.

Uuringust tuli välja, et need, kes kasutavad CRM tarkvara, siis nende rahulolu sellega on pigem neutraalne. Soovitajaid ja halvustajaid on võrdselt. „See mis avalikult räägitakse, siis seal võib olla CRM tarkvara suhtes pigem negatiivne hoiak.“

Kokkuvõte

Uuringu kokkuvõtteks tõdes Saul, et CRM turupotentsiaal on väga suur ja fookus on nihkunud mujale. “Kui CRM on varem olnud lihtsalt päeviku moodi tööriist, mida Sa saad täita, siis täna on olulisemaks saanud see, kuidas see päeviku täitmine aitab mul paremini saavutada seda, mida ma tahan,” väitis Saul. Siiski tõdes ta, et täna on CRM’ide nõrgaks kohaks kesine analüütika ning toode ja tugi, mis vajavad arendust. Samuti peavad ettevõtted ka ise mõtlema, et mida nad CRM tarkvara kasutades soovivad saavutada.

Oktoobri lõpus – novembri alguses läbiviidud uuringule vastas 619 inimest, kes tegelevad müügi, turunduse, IT, arenduse ja ettevõtte juhtimisega.

Jaga lugu:
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884maarit@kaubandus.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt