Baltikumi Pigu Gruppi kuuluva Kaup24 juhatuse liikme Maris Kivi hinnangul kasvab nii Euroopa kui ka maailma e-kaubandus täpselt nii kiiresti, kui areneb meie ümber tehnoloogia, mistõttu koos e-poodide tehnilise poolega peavad sammu pidama ka logistilised lahendused, mis muudavad juba lähiaastal e-kaubanduse kvaliteeti ja kasutamisulatust.
“Vaadates Euroopa e-kaubanduse tendentse, võime tõdeda, et aasta-aastalt lisandub nii uusi e-ostlejaid kui ka suurenevad ostukorvide mahud. Tuginedes Suurbritannia Jaekaubanduse Uuringukeskuse andmetele, siis 2015. aastal oli Euroopa e-poodidest tehtud ostude summa ühe inimese koha keskmiselt 484 eurot, kuid 2016. aastaks prognoositakse veebipoest tehtud ostukorvi keskmiseks summaks inimese kohta juba ca 663 eurot, mis tähendab, et e-ostukorvi maksumus kasvab ca 30-35 protsenti tarbija kohta, ” tõi Kivi esile.
Tuginedes Baltikumi Pigu Grupi senisele praktikale ja klientide ootusele tõdeb Kaup24 juhatuse liige, et e-kaubanduse kasutajate arv ja ostukorvide suurus kasvavad vaid seni, kuni tellimuste esitamine on lihtne ja turvaline ning ostud jõuavad tellijani mõistliku aja jooksul ehk aina kiiremini.
“Alanud aastal on oluliseks e-kaubanduse arengu mõjutajaks just logistilise võimekuse võimalikult efektiivne kasutamine ning tarnelahenduste optimeerimine – e-poodide kliendid ootavad järjest enam, et levinumad tooted jõuaksid kohale loetud tundide või kuni mõne päevaga ja seda mõistliku tasu eest – nädalapikkune ooteaeg võib kehtima jääda vaid suurematele tellimustele,” hindas Kivi.
2016. aastal muudab e-kaubanduse kvaliteeti just tarnevõimekuse ja logistiliste võimaluste areng, mis saab määravaks, kui kliendid valivad e-keskkondi, kust oste sooritada. Samas on tehnilise arengu kõrval vähemasti Baltikumi kontekstis jätkuvalt oluline ka toodete ja teenuste hinna ja kvaliteedi suhte konkurentsivõime võrreldes tavapoest ostlemise võimalustega.