21. jaanuar 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tarnevõimaluste optimeerimine muudab 2016. aastal e-kaubanduse kvaliteeti

Tarnevõimaluste optimeerimine muudab e-kaubanduse kvaliteeti
Foto: Freepik
2015. aasta lõppedes oli ca 44 protsenti maailma rahvastikust tellinud tooteid või teenuseid internetist ja 65 protsenti Euroopa internetikasutajates ostlesid e-poest. Prognooside kohaselt kasutab aastaks 2018 juba pool maailma elanikkonnast igapäevaselt e-kaubandust, olles potentsiaalseteks klientideks erinevatele e-poodidele üle maailma.

Baltikumi Pigu Gruppi kuuluva Kaup24 juhatuse liikme Maris Kivi hinnangul kasvab nii Euroopa kui ka maailma e-kaubandus täpselt nii kiiresti, kui areneb meie ümber tehnoloogia, mistõttu koos e-poodide tehnilise poolega peavad sammu pidama ka logistilised lahendused, mis muudavad juba lähiaastal e-kaubanduse kvaliteeti ja kasutamisulatust.

“Vaadates Euroopa e-kaubanduse tendentse, võime tõdeda, et aasta-aastalt lisandub nii uusi e-ostlejaid kui ka suurenevad ostukorvide mahud. Tuginedes Suurbritannia Jaekaubanduse Uuringukeskuse andmetele, siis 2015. aastal oli Euroopa e-poodidest tehtud ostude summa ühe inimese koha keskmiselt 484 eurot, kuid 2016. aastaks prognoositakse veebipoest tehtud ostukorvi keskmiseks summaks inimese kohta juba ca 663 eurot, mis tähendab, et e-ostukorvi maksumus kasvab ca 30-35 protsenti tarbija kohta, ” tõi Kivi esile.

Tuginedes Baltikumi Pigu Grupi senisele praktikale ja klientide ootusele tõdeb Kaup24 juhatuse liige, et e-kaubanduse kasutajate arv ja ostukorvide suurus kasvavad vaid seni, kuni tellimuste esitamine on lihtne ja turvaline ning ostud jõuavad tellijani mõistliku aja jooksul ehk aina kiiremini. 

“Alanud aastal on oluliseks e-kaubanduse arengu mõjutajaks just logistilise võimekuse võimalikult efektiivne kasutamine ning tarnelahenduste optimeerimine – e-poodide kliendid ootavad järjest enam, et levinumad tooted jõuaksid kohale loetud tundide või kuni mõne päevaga ja seda mõistliku tasu eest – nädalapikkune ooteaeg võib kehtima jääda vaid suurematele tellimustele,” hindas Kivi.

2016. aastal muudab e-kaubanduse kvaliteeti just tarnevõimekuse ja logistiliste võimaluste areng, mis saab määravaks, kui kliendid valivad e-keskkondi, kust oste sooritada. Samas on tehnilise arengu kõrval vähemasti Baltikumi kontekstis jätkuvalt oluline ka toodete ja teenuste hinna ja kvaliteedi suhte konkurentsivõime võrreldes tavapoest ostlemise võimalustega.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757