Maksekeskuse juhi Art Lukase sõnul oli eelmise aasta e-kaupluste keskmine tagastatav summa natuke alla 40 euro ning kõige tüüpilisem tagastuse suurusjärk (mediaan) aga umbes 20 eurot.
- E-kaupluste keskmine tagastussumma on alla 40 eurot Foto: Pixaby.com
„E-kauplustes ei tundu eksisteerivat mingit huvitavat ajalist mustrit. Tõsi küll, kui müügimahud tervikuna näiteks enne jõule kasvavad, siis läheb veidi üles ka tagastuste koguarv,“ rääkis Lukas. Lisades, et ehk tagastused on lihtsalt mingi funktsioon müügist. Tema sõnul ei ole need kõikumised kuude lõikes sellised, et kus üks kuu on tagastusi äkki kordades rohkem kui eelmisel või ülejärgmisel. „Üldine tase püsib üllatavalt ühtlane aasta ringselt.“
Lukase sõnul ei välista see muidugi seda, et mõni konkreetne kaupmees ei võiks kogeda mingil perioodil oluliselt rohkem tagastusoove kui teisel, aga kõige tõenäolisem on see seotud hooajaliste kõikumistega müügimahtudes. Näiteks suvekaupade müüjad arusaadavalt talvel suurt müüki ei tee ning siis ei ole neil ka tagastusi. „Samuti pole suures pildis mingit vahet kuu alguste ja lõppude vahel, need võivad erineda vaid paari protsendi ulatuses.“
Maksekeskuse tagasikannete statistika eelmise aasta neljanda kvartali põhjal võib kinnitada, et ei ole mingit ühte tagastusprotsenti, millega kõik e-poed saaksid või võiksid end võrrelda. „Müües kaupu, mida kliendid peaksid meeldivuse ja sobivuse hindamiseks kõigepealt proovima, tuleb paratamatult arvestada suurema tagastusprotsendiga kui näiteks karastusjooke müües,“ rääkis Lukas.
Ettevõtte andmetel on sisustus- ja kestvuskaupade müüjatel tüüpiline tagastuste osakaal 5-10% kandis, seevastu garderoobikaupade müügis aga pigem 10-20%. Lukase sõnul pole need mingid jäigad piirid ning üksikute kaupmeeste tegelik tulemus võib olla ka kõvasti kõrgem või madalam, küll aga on need vahemikud suures statistikas üsna tüüpilised.
Selgituseks juurde niipalju, et kuna Maksekeskus ühegi e-poe klienditeenindusega ei tegele, siis me seda muidugi ei tea, kui paljud kliendid üldse tagastusi nõudsid. Ei tea ka seda, kui paljudel juhtudel klient soovis kaupa ümber vahetada (näiteks sobiva suuruse leidmiseks) ning ümbervahetatud kaubaga rahule jäi.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Coca-Cola HBC Eesti AS tegevus lõi Eesti riigi majandusele 2023. aastal ligikaudu 25 miljonit eurot lisandväärtust, selgub ettevõtte hiljutisest
jätkusuutlikkuse aruandest.