• 11.02.16, 10:07
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinna Kaubamaja Grupi maksueelne kasum kasvas 15,4%

Tallinna Kaubamaja Grupi 2015. aasta müügitulu oli 555 miljonit eurot, võrreldes 2014. aasta tulemusega on see kasvanud 3,8% võrra. Neljanda kvartali müügitulu ületas aasta varasemat 5,1%. Grupi 2015. aasta maksueelne kasum oli 26 miljonit eurot, see on 2014. aasta tulemusest 15,4% suurem. Grupi 2015. aasta neljanda kvartali maksueelne kasum oli 11 miljonit eurot, mis on 8,6% suurem kui 2014. aasta võrreldava perioodi kasum.
Tallinna Kaubamaja Grupi maksueelne kasum kasvas 15,4%
  • Tallinna Kaubamaja Grupi maksueelne kasum kasvas 15,4% Foto: Raul Mee
„Mullu stabiilsust ja jõudsat kasvu pakkunud jaekaubandus ei olnud ühtviisi helde kõikidele jaekaubandussegmentidele, jättes nii moe- kui toidukaupade müüjad keskmisest väiksema müügikasvuga,“ rääkis Tallinna Kaubamaja Grupi juhatuse esimees Raul Puusepp. Puusepa sõnul võib grupi müügitulemustega jääda rahule. „Üldiste Eesti jaemüüginäitajate taustal on rõõmustav, et neljandas kvartalis jätkus müügikasv kontserni peamistes tegevusvaldkondades. Kasvunumbrites mängisid olulist rolli nii suvel avatud Viimsi Keskus kui ka edukad kampaaniad,“ ütles Raul Puusepp.
„Tarbijate kindlustunne on püsinud juba mõnda aega stabiilsena ning see annab ka kaupmehele kindlust juurde,“ rääkis Raul Puusepp. „Vastavalt Statistikaameti andmetele on jaemüük jõudsalt suurenenud just internetis, sellele annab kinnitust ka Selveri mullu novembris avatud e-pood,“ lisas Puusepp. Nii on ka 2016. aastal jätkuvalt fookuses grupi e-kaubanduseplatvormi edasiarendus. „Lisaks e-kaubandusele pöörame esimesel kvartalil suurt rõhku ka Tartu Kaubamaja keskuse renoveerimisele. Autokaubanduse poolelt lisanduvad 2016. aastal mitmed olulised täiesti uued mudelid, nende seas ka KIA Niro, milletaolist pole KIA-l Euroopas varem olnud pakkuda,“ ütles Puusepp.
Selveri supermarketite 2015. aasta konsolideeritud auditeerimata müügitulu oli 383,4 miljonit eurot, see on 4,2% suurem kui aasta varem. Selverite konsolideeritud maksueelne kasum oli kokku 10,8 miljonit eurot, see on aastaga kasvanud 2,7 miljoni euro võrra. Selverite müügitulu müügipinna ruutmeetri kohta oli 2015. aastal 360 eurot kuus, mis oli 1,6% rohkem kui eelmise aasta samal perioodil. Selveritest sooritati 2015. aastal 36,1 miljonit ostu. Selveri kaupluseketti kuulub 45 kauplust, mille all on 86,5 tuhande ruutmeetri jagu müügipinda. Mullu novembris avati ka Selveri e-pood.
Kaubamajade ärisegmendi 2015. aasta müügitulu oli 95,6 miljonit eurot, see on võrreldes aasta varasema perioodiga suurenenud 3,3%. Kaubamajade maksueelne kasum ulatus 4,4 miljoni euroni, jäädes aastatagusele tulemusele alla 8%. Kaubamajade müügitulu müügipinna ruutmeetrile oli 2015. aastal keskmiselt 300 eurot kuus, seega püsis eelmise aasta tasemel.
Tallinna Kaubamaja Grupi autokaubanduse segmendi mullune müügitulu oli 60,8 miljonit eurot, see on 5,3% suurem kui 2014. aastal, sealhulgas kasvas KIAde müügitulu 7,1%. Kokku müüdi 2015. aasta jooksul 3011 uut sõidukit. Autokaubanduse 2015. aasta maksueelne kasum oli 2,0 miljonit eurot, see jäi 2014. aastaga võrreldes samale tasemele.
Kontserni kuuluvate jalatsikaupluste 2015. aasta käive oli 11,9 miljonit eurot, käive vähenes aastaga 10,7%. 2015. aasta kahjumiks kujunes 2,6 miljonit eurot, mis on 2014. aasta kahjumist 1,4 miljoni euro võrra suurem. Edukamaks kujunenud aastalõpp lubab arvata, et grupi jalatsisegmendis ellu viidud strateegilised muudatused hakkavad hoolimata jätkuvalt teravast konkurentsist kandma vilja.
Kinnisvarade ärisegmendi 2015. aasta grupiväline müügitulu oli 3,7 miljonit eurot, eelmise aastaga võrreldes suurenes see 12,6%. Segmendi maksueelseks kasumiks kujunes mullu 11,4 miljonit eurot, mis on 29,1% eelmisest aastast rohkem.

Seotud lood

Uudised
  • 19.05.16, 13:09
Stockmann Eestil pea miljoni eurone kahjum
Stockmann Eesti 2015. aasta puhaskahjum oli 946 207 eurot ning müügitulu vähenes aastaga 6%.
Uudised
  • 06.07.16, 13:38
Kuidas läks jaekettidel 2015. aastal ja millised on käesoleva aasta eesmärgid?
Uurides suuremate jaekettide majandusaasta aruendeid selgus, et kõige enam käivet suutis kasvatada Maxima Eesti (9%), samas lõpetati majandusaasta 2,5 miljoni suuruses kahjumis. Enamus jaekette suutsid enda käivet kasvatada, siis võrreldes aasta varasemaga oli väiksem käive Prisma Peremarketil ning ABC Supermarketil. Turuliider on jätkuvalt Coop Eesti. Loe, kuidas jaeketid ise kommenteerivad enda möödunud aasta tulemusi ning käesoleva aasta eesmärke.
  • ST
Sisuturundus
  • 15.10.24, 16:14
Advendikalender: kuidas sai lastele loodud kingikogumikust kõigile mõeldud hitt-toode
Advendikalendrid olid eelmisel sajandil peamiselt lastele turustatud viletsavõitu šokolaadiga kommikarbid, mille aknaid avati igal jõulueelsel päeval, lootuses leida kartongi tagant midagi erilist. Ehk oled tähele pannud, et advendikalendrite valik on poelettidel aga igal aastal järjest mitmekesisemaks muutunud. Oma minikingikogumikega on tulnud turule nii mänguasjatootjad, sokikaupmehed, küünlavalmistajad kui ka ilubrändid.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele