LHV Panga majandusanalüütik Heido Vitsur tõdes, et uus majanduskriis on kohe käes, kuid kaubandusettevõtete müük ja tarbijate kindlustunne seda veel ei näita.
- LHV Panga majandusanalüütik Heido Vitsur Foto: Andres Haabu
Vitsur lisas, et uue majanduskriisi võimalikkusest rääkides pole üldse mõtet vaadata Eestis toimuvat. Uus kriis tuleb nagu eelminegi kord meile maailmast. „Kohapeal toimuvad üksnes suuremad või väiksemad valdkondade vahelised korrektsioonid,“ kommenteeris analüütik. Lisades, et kaubandusse jõuab korrektsioon siis, kui elanike tulud ei kasva või koguni vähenema hakkavad. „See on siis, kui tööpuudus suureneb ja palgad enam ei kasva, vaid alanevad. Ja ka siis mitte kohe, vaid teatud ajalise nihkega.“
KÜTUSETURU AASTAKONVERENTS 2016
LHV Panga majandusanalüütik Heido Vitsur osaleb 27. aprillil 2016 ka Kütuseturu Aastakonverentsil, mis toimub Tallinna Loomaaia Keskkonnahariduskeskuses.
Kavaga saad tutvuda
siin.
Lisaks Heido Vitsurile esinevad Toomas Saks (Eesti Õliühing), Priit Enok (Eesti Vedelkütuste Agentuur OSPA), Agne Kinks (TNS Emor), Meelis Migur (Statoil Fuel&Retail) Ando Leppiman (Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium), Siim Meeliste (Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium)
Teine põletav teema kaubanduses on erinevad kaubanduspiirangud ja aktsiisitõusud, mis peaksid eeldatavasti aitama kasvatada inimeste teadlikkust ning piirama tervisele kahjulike toodete tarbimist. „Ma ei tea, kuidas tervislikke eluviise ja tervislikku toitumist paremini mõjutada saab - kas maksude või teadlikkuse suurendamise abil, või on veel muid võimalusi,“ ütles Vitsur.
Alkoholi puhulteadlikkust maksudega mõjutada eriti ei saa. „Auto takistab ju joomist rohkem kui aktsiis.“ Kuid Vitsuri sõnul on selge see, et kui inimesed ise oma tervist ei hävitaks, oleks sellel ülisuur majanduslik mõju, sest jääks ära kümned tuhanded enneaegsed surmad, suur osa ravikulusid, kulutused igasugusesse õppesse tasuks end paremini ära. Lisaks oleks meil tunduvalt enam tööjõudu ja seega ka enam kogutoodangut jne.
Seotud lood
Advendikalendrid olid eelmisel sajandil peamiselt lastele turustatud viletsavõitu šokolaadiga kommikarbid, mille aknaid avati igal jõulueelsel päeval, lootuses leida kartongi tagant midagi erilist. Ehk oled tähele pannud, et advendikalendrite valik on poelettidel aga igal aastal järjest mitmekesisemaks muutunud. Oma minikingikogumikega on tulnud turule nii mänguasjatootjad, sokikaupmehed, küünlavalmistajad kui ka ilubrändid.