16. märts 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kodutehnika müüja: järelmaksuga ostetakse kallimat kodutehnikat

Foto: Andras Kralla
Experti tehnikakaupluste andmetel eestlased end tehnikat ostes järelmaksudega üleliia ei koorma. Osamaksetena soovitakse eelkõige tasuda kallimat sorti kodutehnika eest nagu külmkapid, pesumasinad ja telerid.

Kaupluste vaateakendel ja reklaamides hakkab tihti silma, et kodutehnikat on võimalik osta null-protsendilise intressiga, mille eesmärk on võimaldada klientidel teha kallimaid oste sama kuluga, hajutades makseid pikemale perioodile. Expert tehnikakaupluste turundusjuht Joonas Kulli selgitas, et tehnikakauplustes on järelmaks täiesti tavaline ostu finantseerimise viis ning see ei too endaga kaasa varjatud lisakulutusi. “Null-protsendilise intressi kampaania puhul lisandub näiteks Experti kauplustes vaid 15-eurone lepingutasu ning toote maksumus jagatakse lepinguperioodi ehk kümne kuu peale ära,” selgitas ta, lisades, et see võimaldab paljudel klientidel soetada pisut kallima, kuid näiteks energiasäästlikuma toote ja sellega tulevikus kulude pealt kokku hoida.

“Erinevalt levinud arvamusele ei too järelmaksukampaaniad kaasa mõtlematuid oste. Odav intress ei ole kliendi jaoks ostmise põhjus. Pigem annab see võimaluse ilma suuri lisakulutusi tegemata vajaliku kodumasina ära osta neil, kel ostuhetkel selleks rahalised vahendid puuduvad,” rääkis Kulli.

Kulli tõi esile, et põhilised tooterühmad, mida Experti kauplustest järelmaksu abil soetatakse, on külmkapid, pesumasinad ja telerid ehk tooted, mis on tavapärasest veidi kallimad ning mille eest klient ei taha või ei saa kogu hinda kohe tasuda. “Selliste tootegruppide puhul ei ole üldjuhul tegemist emotsiooniostudega. Kui kodus külmkapp lakkab töötamast, siis ei jää tihti muud üle, kui kohe uus osta, sest remontimine ei pruugi olla otstarbekas. Ilma rösterita saab elada, aga külmkapi ja pesumasina puudumine häirivad juba elukvaliteeti,” kirjeldas ta klientide kogemusi. Samas märkis Experti turundusjuht, et suurem osa eestlasi ostab tehnika siiski kohe välja ning järelmaksu suhtes on kliendid pigem skeptilised kui üleliia agarad.

Kuigi järelmaks on pikemaajaline finantskohustus, ei tasu Kulli sõnul seda karta, vaid soovitab klientidel, kes siiski järelmaksu kasuks otsustavad, end enne lepingu sõlmimist tingimustega põhjalikult kurssi viia. “Alati enne lepingu sõlmimist saab ja peab klient tutvuma Euroopa tarbijakrediidi standardinfo teabelehega, kus on selgelt kirjas kõik kulud,” täpsustas ta ning lisas, et seetõttu ei pea klient kartma, et järelmaksuga ostes kulutab ta tootele kordades rohkem raha. Kulli sõnul tasub järelmaksu kaalumisel kaupluse klienditeenindajatelt alati rohkem infot küsida, et kõik tingimused selged ja arusaadavad oleksid.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757