6 aprill 2016

Tarbija tahab pakendilt kalorieid jälgida

ASi Valio Eesti turundus- ja tootearendusdirektori Krista Kalbin  Foto: Raul Mee

Toidukaupade pakendite suurust mõjutab see, et üha rohkem on ühe- ja kaheliikmelisi leibkondi, mistõttu muutuvad kogused väiksemaks ja kasvab taassuletavate ning portsjonitena avatavate pakendite tähtsus.

Parem kvaliteet. Näiteks joogi puhul on väiksema pudeli eelis hea maitse alates pudeli avamisest kuni selle põhjani jõudmiseni, tänu stabiilse temperatuuri püsimisele.

Mugavus. Väiksemat toodet on lihtne kaasa võtta või tee peal süüa.

Väiksem hind hinnasildil. Kuigi enamasti on väiksema koguse puhul toote maksumus liitri- või kilohinnaks ümber arvutatuna suurem, kui suurte koguste puhul, meelitab väiksem hinnanumber pakendil tarbijat ostma.

Sobib lastele. Väike kogus toitu on sobilik lastele, kes ei suuda suurt kogust ära süüa.

Lihtsam kaloreid jälgida. Tarbija ootab lahendusi, mis võimaldaksid toidu kaloreid lihtsamalt jälgida, näiteks portsjonina avatavad ja kasutatavad toiduained. 

Allikad: Katrin Vernik, Aivar Aus, Krista Kalbin, Ruth Aarma 

Ostja vaaab pakendi puhul ka muid tegureid - suurenenud on ootused toiduohutusele ja keskkonnasõbralikkusele. Samuti on hinnas pakendid, kust saab toiduportsjoni kaloreid lihtsamalt jälgida, kirjutab 7. aprilli Äripäev tööstuse rubriigis.  

USAs tehtud toidukaupade tootmist analüüsinud uuring näitas, et pakenditrende mõjutab suur ühe- ja kaheliikmeliste leibkondade osakaal, mis on 61 protsenti elanikkonnast. Seetõttu kasvab poodides taassuletavate, üksikportsjonitena müüdavate ja kahele mõeldud eine pakendite osakaal. 

ASi Valio Eesti turundus- ja tootearendusdirektori Krista Kalbini sõnul võiks nendele andmetele tuginedes eeldada, et ka Eestis on pakenditrendid USAga analoogsed. Eriti olukorras, kus statistikaameti andmetel on meil ühe- ja kaheliikmelisi leibkondi veelgi rohkem, lausa 65,6 protsenti. Kalbin märkis, et see number on viimase kümne aasta jooksul kasvanud 6,1 protsenti. Väiksemate pakendite eelistamise trendi tema sõnul piimatoodete sektoris siiski näha pole. "Endiselt müüakse enamik meie piimatoodetest suurpakendites, poolest kilost kuni kahekiloste kogusteni,“ ütles ta.

Samas on ostjal Kalbini sõnul pakenditele palju ootusi. "Näiteks suurenevad tarbija ootused toiduohutusele ja -hügieenile, mis suunab arendust selles suunas, et pakendid oleksid taassuletavad ning portsjonitena avatavad ja kasutatavad." Samuti on Kalbini sõnul oluline märksõna keskkonnasäästlikkus. "Tulevikus kasvab ilmselt taaskasutatavate ja biolagunevate pakendite osakaal,“ märkis ta. 

Loe pikemalt Äripäevast. 

Autor: Maarja Lega, Äripäeva kaasautor

Jaga lugu:
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700