Alkoholi tootja ja maaletooja Altia Eesti AS-i tellimusel läbiviidud veinituru uuringu põhjal eelistavad Eesti inimesed vanuses 18-65 peamiselt Euroopa veine, teatas ettevõte.
- Eesti inimesed eelistavad kõige enam Hispaania veine Foto: EPA
Uuringu kohaselt on eelistatuimad Hispaania veinid, mida nimetas 48 protsenti vastajatest. Järgnevad Prantsusmaa ja Itaalia 41 protsendiga ning esikuuikusse jõudsid veel Tšiili, Saksamaa ja Lõuna-Aafrika veinid.
„Hispaania veinid on Eestis lemmikute hulka kuulunud aastaid ning läbimüügilt konkureerivad nad Tšiili omadega. Üldiselt muutuvad eelistused väga aeglaselt, kuid siiski on tähelepanuväärne Saksamaa esiletõus, tulenevalt Rieslingu populaarsuse kasvust,“ ütles Altia Eesti AS-i juhatuse esimees Kristel Mets.
Vahuveinidest on uuringus osalejate seas üsna võrdselt eelistatud Itaalia (48 protsenti) ja Prantsusmaa (46) vahuveinid, kolmandal kohal on Ungari (24) ning neljas Läti (17).
Sortidest kolm soosikut
Veinisortidest on selgelt eelistatuimad Chardonnay, Merlot, Cabernet Sauvignon, millele järgnevad Riesling ja Sauvignon Blanc. Kui vastajatel paluti spontaanselt nimetada veinimarke, siis kõige rohkem meenusid Dreamer, Törley, Monte Cristo ja Põltsamaa.
Küsitluse viis veebruaris läbi Soome uuringufirma Kuulas ning selles osales 403 vastajat vanuses 18-65 aastat.
Seotud lood
Tehnoloogiapartner Nixor on partner selle sõna kõige otsesemas mõttes – koostöös klientidega arendatakse välja täpselt nende vajadustele vastavad info- ja turvatehnoloogiad, efektiivsed ja töökindlad süsteemid, mis toetavad äri pikaajalist edu. Spetsiaalselt kaubandusettevõtete jaoks loodud kassatarkvara NexuFront käib efektiivsuse, turvalisuse ja tehniliste võimaluste poolest alati mitme sammu võrra ees. Pidevalt arenduses olev platvorm on operatiivne ning võimaldab teha kohandusi vastavalt tehnoloogia arengule ning jaemüügi muutuvatele vajadustele.