Andmekaitse Inspektsioon viis teises kvartalis läbi omaalgatusliku kaubanduskeskuste seire. Seire eesmärk oli saada ülevaade isikuandmete töötlemise olukorrast avaliku WiFi teenuse osutamisel kaubanduskeskuste külastajatele.
Seire käigus uuris inspektsioon üheksalt suuremalt kaubanduskeskuselt, kas külastaja peab end WiFi teenuse kasutamiseks registreerima, milliseid andmeid külastajalt teenuse kasutamiseks küsitakse ning kuidas saadud andmeid kasutatakse. Samuti küsis inspektsioon infot selle kohta, kas teenuse osutamise käigus registreeritakse ja kogutakse kaubanduskeskuse külastajate nutiseadmete MAC-aadresse juhul, kui seadmes on WiFi küll aktiveeritud, kuid seade pole võrku ühendatud.
Seire käigus soovis inspektsioon saada vastused järgmistele küsimustele:
1. Kas kaubanduskeskus võimaldab kaubanduskeskuse külastajatele avalikku WiFi teenust?
2. Kas külastaja peab ennast WiFi teenuse kasutamiseks registreerima?3. Milliseid andmeid kasutajalt teenuse kasutamiseks eelnevalt küsitakse?4. Kas kaubanduskeskuse WiFi teenus registreerib ja kogub külastajate nutiseadmete MAC aadresse. Seda juhul, kui seadmes on küll WiFi aktiveeritud, kuid seade ei ole WiFi võrku ühendatud?5. Kas kaubanduskeskus kasutab külastajate liikumis-ja tarbimisharjumuste uurimiseks WiFi võrgu põhist asukohamääramist või mõnda teist tehnoloogiat? Näiteks iBeacon ja BLE (Bluetooth Low Energy)?6. Kas ja kui kaua kaubanduskeskus säilitab WiFi teenuse osutamise raames kogutavaid külastajate andmeid?
„Üldpilt on hea – kaubanduskeskused WiFi teenuse osutamisel külastajate isikuandmeid ei kogu ega säilita,“ selgitas inspektsiooni IT-nõunik Urmo Parm. „Ühegi vastanu sõnul ei kasuta nad WiFi võrgu põhist asukohamääramist ega ka muid tehnoloogiaid külastajate liikumis- ja tarbimisharjumuste uurimiseks.“
Suurematest kaubanduskeskustest jätsid seire käigus saadetud küsimustikule vastamata neli ettevõtet - Ülemiste Center OÜ, Kristiine Keskus OÜ, Rocca al Mare Kaubanduskeskuse AS ning AS ASTRI-NARVA. Nende ettevõtete suhtes kavandab inspektsioon täiendavaid järeltegevusi. Inspektsioon tänab Kaubamaja AS, AS Viru Keskus, Solaris Keskus AS, Lõunakeskus OÜ, Port Artur Haldus OÜ, kes panustasid aega, et vastata küsimustikule.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Tänavu 100. tegevusaastat tähistav Rentokil on üle maailma tuntud kahjutõrjeettevõte, millel on ligi 100 000 töötajat enam kui 80 riigis. Eestis on Rentokil aidanud toitlustus- ja majutusasutustel ning catering-firmadel korda luua ja hoida juba üle 20 aasta.