1. juunil algas H&M’is, KappaAhl’is ja Lindexis kampaania, mille eesmärk on vähendada kottide tarbimist ning suurendada kilekottide negatiivset keskkonna mõju teadlikkust. Kolm moeketti alustasid ka enda kilekottide muutmist ning toetavad säästvat arengut.
Antud algatus on vastuseks tulevasele Euroopa Liidu kilekottide tarbimise vähendamise direktiivile.
H&M, KappAhl ja Lindex ootavad antud ettevõtmisega ühinema veel teisigi ettevõtteid. Kõik, kes selle projektiga ühinevad võtavad kohustuse küsida kõikide klientide käest kilekottide eest raha ning on kohustatud kommunikeerima kilekottide negatiivset mõju keskkonnale ja andma infot selle kohta, kuidas kilekotte säästlikumalt tarbida.
Kampaaniaga alustati Rootsis, kuid kolme moeketi initsiatiiv on laieneda ka teistele turgudele.
Inimkonnal on suur vastutus vähendada igasuguste kilekottide kasutamist. Nii paber- kui ka plastikkottidel on kliimale negatiivne mõju. Isegi, kui kilekott on tehtud uuendatavast materjalist, siis nende tootmine, transport kui ka taastootmine on väga energiamahukad. Ühe plastkoti töötlemine looduses võtab aega 400 aastat. Lagunemisprotsessis muutub kilekott väikesteks tükkideks, mis satuvad nii loomade kui ka inimeste toiduahelasse. Samuti on puuvillast kottide valmistamine väga ressursirikas. Inimestel on tarvis neid kotte kasutada 130 – 400 korda, et nende keskkonnamõju oleks võrdne kilekotiga.
Moeketid on seda meelt, et kasutusele tuleb võtta vähem kilekotte ning kasutada korduvalt olemasolevaid. Parim variant on kodust kilekott kaasa võtta ning kasutada seda uute ostude sooritamiseks. Nende moekettide sõnul peaks see muutuma klientide jaoks rutiinseks tegevuseks, mis säästab planeedi ressursse kui ka majandust.
Seotud lood
Rootsi rõivamüüja H&Mi käibekasv jäi möödunud aastal ootustele alla ning puhaskasum langes 13 protsenti, 16 miljardi Rootsi kroonini (1,6 miljardit eurot).
Partnerkaardiga Selveris, Kaubamajas, Delice´is, I.L.U.-s ja L´Occitane kauplustes oste tehes tasub alati kaaluda, kas soovid maksta ostu eest kohe või hiljem. Muutes oma tavalise Partnerkaardi Partner Kuukaardiks, tasud ostude eest endale sobival ajal. TKM Grupi Partnerkaardi arendusjuht Rene Paats räägib lähemalt.
Enimloetud
1
Osanike vahel olid pikalt suured erimeelsused. “Terve linn teadis seda”
4
Esikoha võitja ei tahtnud öelda, kus nende pood asub
Hetkel kuum
Osanike vahel olid pikalt suured erimeelsused. “Terve linn teadis seda”
Kahel värskel juhil CV-s ühine Barboras töötamine
Omanik: keegi ei soovi pikalt pidada kahjumis äri
Tagasi Kaubandus esilehele