22 juuni 2017

Kuidas veiniturul läbi lüüa?

Äripäeva suveveinide test  Foto: Raul Mee

Kuigi väikseid tegijaid on Eesti veiniturul meeletult palju, valitsevad seda siiski suured maaletoojad. Võtmekohad läbimurdeks on õige sihtgrupi leidmine ja e-turundus.

Veiniturul läbilöömiseks jääb restorani Leib Resto ja Aed omaniku ja peasommeljee Kristjan Peäske sõnul originaalsetest lahendustest ja unikaalsetest tootevalikutest üksinda vajaka.

“Ikka leidub neid, kes maitsevad korra Itaalias head veini ja arvavad, et selle Eestisse toomine paneb raharattad käima. Tegelikkuses löövad turul läbi professionaalid, kes teavad, mida nad teevad,” nentis Peäske.

Restoranid ja jaeketid impordivad ise

Väikeettevõtete jaoks ahendab võimalusi ka see, et suur osa maaletoojate kasumist tuleb jaemüügist. Restoranidesse jõuab kogu veinimüügi mahust väike osa.

Eesti ühe tuntuma veini ja kange alkoholi maaletooja Dunker Estonia tooteportfelli kuuluvad tuntud tarbeveinid Gran Castillo, Franz Hoffner ja populaarne Dreamer. Aastas müüb ettevõte ca 3 miljonit liitrit veini, restoranidesse müüdava kauba osakaal jääb 5 protsendi piirimaile.

“Suurte vahendajategi troonid on kõikuma löönud,” ütles Dunker Estonia tegevjuht Arvo Kask. “Viimastel aastatel on jõuliselt kasvanud jaekettide enda imporditud alkohoolsete jookide hulk. Pole midagi imestada, kui peagi saab Eesti suurimaks napsuimportjaks hoopis Maxima või Coop.”

See ei tähenda, et väikestel tegijatel turule üldse asja pole. Vinosfairi juhataja Maret Reimanni väitel on kokkupuude veinimaailma või toitlustusega enne oma ettevõttega alustamist teretulnud, kuid mitte vältimatu eeldus. Asjatundlikkus annab lihtsalt selged eelised nii kaupade sisseostmisel kui ka edasimüümisel. 

Kask soovitas väikevahendajatel püüda mitte masstoodanguga sammu pidada, vaid leida huvitav nišitoode ja see oskuslikult kindla sihtgrupini viia. Peale selle on täiesti toores siinse alkoholimüügi e-kaubandus. Samas on välja arendatud väga hea pakiautomaatide võrgustik ja lihtsad makselahendused. 

“Internetiturundus on võrreldes traditsioonilise reklaamimaastikuga alkoholi vallas oluliselt vähem reguleeritud, rääkimata sotsiaalmeedia võimaluste ammendamatust kasutamisest. Uuele alustajale on nii turunduse kui ka sihtgrupiga suhtlemise mõttes käes palju erinevaid tööriistu,” julgustas Kask.

Loe pikemalt Äripäevast. 

Autor: Lennart Käämer, Äripäev

Jaga lugu:
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700