• 29.06.17, 12:09
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Salvest: teises riigis on head distribuutorit raske leida

Eesti toidutootja Salvest kasutab välisriikides distribuutorite abi, kuid ettevõtte tegevjuhi Lauri Betlemi sõnul pole häid distribuutoreid sugugi kerge leida.
Salvesti tegevjuht Lauri Betlem.
  • Salvesti tegevjuht Lauri Betlem. Foto: Harro Puusild
Betlem ütles teemaveebile tööstusuudised.ee, et ettevõte kasutab toodete turustamiseks erinevates riikides distribuutorite abi. “Meil on igas riigis üks distribuutor. Lätis ja Leedus on küll samad omanikud, aga erinevad ärikehad. Me anname distribuutorile eksklusiivõiguse meid esindada, aga see on piiritletud kogusega. Kui kogust mingiks kindlaks ajaks ei saavutata, siis eksklusiivsuse klausel kaotab kehtivuse,” selgitas Betlem.
Samas märkis ta, et head distribuutorit on keeruline leida ja nende õigeteni on siiani jõutud erinevaid kanaleid kasutades. “Näiteks Taanis kasutasime EASi abi, sest neil on tänuväärne teenus, kus nad aitavad kaardistada potentsiaalsed edasimüüjad ja korraldavad siis kohtumise,” kiitis Betlem. Lisaks on ettevõte partnereid leidnud ka messidelt ja lähiturgudelt on ise otsitud.
Salvest on praegu panustamas ekspordile ja see eeldab lisaks ka müügimeeskonna arendamist. “Eks me olemegi seda teinud. Oleme suurendanud ekspordi ja koduturu ning müügi ja turunduse meeskonda. Kindlasti peame veel rahvusvahelist kompetentsi juurde saama, siiani oleme brändiarendust teinud ikka Eesti-keskselt. Järgmine samm on rahvusvahelisi kaubamärke arendada,” avas Betlem tulevikuplaane.
Betlem tunnistas, et ka ekspordiinimeste leidmine ei ole kerge. “Ega see lihtne ole. Seal on vaja kõige rohkem tahtmist ja enesekindlust. Kõik piirangud on kahe kõrva vahel ja kõik on enda teha,” ütles Betlem. 
Poeketid vähendavad kampaaniatoodete hulka
Salvesti müügi- ja turundusjuht Triin Kõrgmaa ütles tööstusuudised.ee-le, et jaekettide suhtumine on muutunud tulenevalt tööjõu piiratud kättesaadavusest. "Paljud jaeketid on vähendanud hinnakampaaniates olevate toodete arvu või küsitakse kampaaniasse juba n-ö valmislahendusi ehk siis tootja poolt juba komplekteeritud aluseid/väljapanekuid," ütles ta. 
Loe Salvesti plaanidest pikemalt teemaveebist tööstusuudised.ee
Autor: Harro Puusild, Tööstusuudised.ee toimetaja

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 05.02.25, 16:55
Uue generatsiooni kassaplatvorm TreeCommerce keerab jaemüügitehnoloogia jaoks värske lehekülje
Põhjamaade ning Baltikumi jaemüügitehnoloogia lipulaev StrongPoint on aastaid tutvustanud ja loonud uusi, ostukogemusi parandavaid võimalusi. Kõige esimesed iseteeninduslahendused, automaatse vanusekontrolli tehnoloogia esmane kasutuselevõtt Euroopas – see on vaid üks osa sellest, mis tehtud ning mis on lihtsustanud jaekaubandusettevõtete müügiprotsesse.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele