E-kaubandus on Eestis üha kasvav trend. Siiski näitavad Praxise 2016. aastal avaldatud uuringu tulemused, et Eesti ettevõtjad ei oska internetiturunduse võimalusi endiselt oma ettevõtte ekspordi kasvuks ära kasutada.
E-ekspordi takistuste taga on peamiselt ettevõtjate vähene teadlikkus erinevatest tarnelahendustest, maksesüsteemidest, regulatiivsetest nõuetest ja e-turundusest.
Eesti ettevõtjad kasutavad küll mitmeid e-lahendusi ja sotsiaalmeediat oma toodete ja teenuste tutvustamiseks, kuid siiski ei kasuta nad ära kõiki e-kaubanduse ja e-turunduse võimalusi eksportimisel. „Nagu mujal maailmas, tuleb ka Eestis e-kaubandusega tegelevaid ettevõtteid üha juurde. Kuidas aga e-kaubandus enda jaoks tulemuslikult tööle panna, on paras pähkel,“ tõdes kaubanduskoja teenuste direktor Piret Potisepp.
Lisaks klassikalise ekspordi kasvu toetamisele tuleb kasvatada ka Eesti ettevõtjate e-eksporti.
Eesti kullasepafirma Roman Tavast OÜ tegevjuhi Eivor Maiväli sõnul tulevad peaaegu kõik potentsiaalsed kliendid nende juurde läbi kodulehe. „Mõistagi jätkub aktiivne ja personaalne müügitöö siis, kui klient on meile läbi kodulehe päringu saatnud, kuid uute potentsiaalsete klientide leidmiseks kasutame eelkõige kodulehe turundamist otsingumootorites ja sotsiaalmeedias. See reegel kehtib nii Eesti, Soomes kui ka Suurbritannias,“ rääkis Maiväli.
Tutvu Praxise 2016. aasta uuringuga
SIIN.Seotud lood
Eesti turul üle 30 aasta tegutsenud Smarten Logistics pakub kolmanda osapoole logistikat ehk 3PL. Me hoolitseme kõige logistikaga seonduva eest: alates laovarude planeerimisest, kaupade vastuvõtust, arvele võtmisest, ladustamisest ning lõpetades nende klientideni toimetamisega. Lähemalt räägib Martin Karolin Smarteni müügiosakonnast.
Enimloetud
2
Esikoha võitja ei tahtnud öelda, kus nende pood asub
Hetkel kuum
Esikoha võitja ei tahtnud öelda, kus nende pood asub
Tagasi Kaubandus esilehele