E-kaubandus on Eestis üha kasvav trend. Siiski näitavad Praxise 2016. aastal avaldatud uuringu tulemused, et Eesti ettevõtjad ei oska internetiturunduse võimalusi endiselt oma ettevõtte ekspordi kasvuks ära kasutada.
E-ekspordi takistuste taga on peamiselt ettevõtjate vähene teadlikkus erinevatest tarnelahendustest, maksesüsteemidest, regulatiivsetest nõuetest ja e-turundusest.
Eesti ettevõtjad kasutavad küll mitmeid e-lahendusi ja sotsiaalmeediat oma toodete ja teenuste tutvustamiseks, kuid siiski ei kasuta nad ära kõiki e-kaubanduse ja e-turunduse võimalusi eksportimisel. „Nagu mujal maailmas, tuleb ka Eestis e-kaubandusega tegelevaid ettevõtteid üha juurde. Kuidas aga e-kaubandus enda jaoks tulemuslikult tööle panna, on paras pähkel,“ tõdes kaubanduskoja teenuste direktor Piret Potisepp.
Lisaks klassikalise ekspordi kasvu toetamisele tuleb kasvatada ka Eesti ettevõtjate e-eksporti.
Eesti kullasepafirma Roman Tavast OÜ tegevjuhi Eivor Maiväli sõnul tulevad peaaegu kõik potentsiaalsed kliendid nende juurde läbi kodulehe. „Mõistagi jätkub aktiivne ja personaalne müügitöö siis, kui klient on meile läbi kodulehe päringu saatnud, kuid uute potentsiaalsete klientide leidmiseks kasutame eelkõige kodulehe turundamist otsingumootorites ja sotsiaalmeedias. See reegel kehtib nii Eesti, Soomes kui ka Suurbritannias,“ rääkis Maiväli.
Tutvu Praxise 2016. aasta uuringuga
SIIN.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Käesoleval aastal on Barbora tegemiste keskmeks heategevus ning aasta jooksul pööratakse tähelepanu erinevatele abivajajatele, kes kõik vajavad meie hoolt ja märkamist. Ettevõtte usub, et igaüks saab ümbritsevat maailma paremaks muuta ning seetõttu kaasab Barbora ka oma töötajaid erinevatesse vabatahtlikesse projektidesse. Heategevusaastat alustatakse projektiga "Anna Käppa", mis on suunatud varjupaigas viibivate koerte heaolu toetamiseks.