Rootsist pärit shopper marketingi ekspert Martin Moström, kes esineb 9. novembril Eestis, jagab lugejatele 5 mõtet, kuidas panna inimesed tavakauplusest rohkem tooteid ostma.
Näita toodet
Ostuprotsessi keskpunktis on toode. See on see, mis tõmbab klienti kauplusesse ja kiirendab tema ostuprotsessi. Kaupmehed peavad aru saama toote olulisusest ning mõtlema hoolikalt kaupade väljapanekule.
Tõhus navigatsioon
Reaalses maailmas, kui sa ei tea, kuhu sa lähed, siis sa ei jõuagi kohale. Kaubanduses ei ole see teistsugune. Kui tarbija külastab kauplust, mis ei ole talle tuttav või külastab seda harva, siis nad vajavad visuaalset teejuhti, et aidata neil kaupluses üles leida erinevad kaubad ja teenused.
Tootevaliku lihtsustamine ja nende presenteerimine
Kauplused pakuvad tihti väga laia kaubavalikut sarnastele toodetele. Seda eriti keerukates või harva ostetavates kategooriates ning seetõttu on tarbijatel keeruline otsustada, mida osta.
Vähendage segadust
Segadus on kaubanduse läbipaistvuse vaenlane. See segab tarbijal visuaalselt leida sobivaid tooteid ning kaupluses liikuda. Segaduse tõttu võib tal jääda leidmata ka soovitud kaubad ja teenused.
Tee ostukogemus nauditavaks
Walt Disney ütles kord “Inimesed kulutavad raha, kui nad ennast hästi tunnevad.” Uuringud on kinnitanud, et see vastab tõele. Kui kliendid saavad ostukogemust nautida, veedavad nad poes rohkem aega ja teevad tõenäoliselt rohkem suvalisi ostusid. Kui müüakse kiiresti ringlevat kaupa, siis mugavus ja kiirus on olulised tegurid, et suurendada klientide ostukogemust.
9. novembril toimub Shopper marketingi meistriklass, kuhu on veel saada 4 vaba kohta. Kiirusta. Loe infot SIIT ning registreeru SIIN.
Seotud lood
Loe, mis nõu jagas Rootsist pärit shopper marketing’i ekspert Martin Moström oma meistriklassis.
Rootsi shopper marketingi ekspert Martin Moström rääkis intervjuus, et ostjad ostavad kasu, mitte funktsiooni. Seega, kui sa ei ütle kliendile, mis kasu ta selle toote ostmisest saab ning ei aita tal ületada ostmisbarjääri, siis jääb kliendile väärtus loomata ning kaupmehel võimalus müüki suurendada tegemata.
Ettevõtted investeerivad liiga vähe tavakaupluse keskkonda. E-kauplustega konkureerimiseks tuleb tavakaupluses pakkuda klientidele selliseid võimalusi, mida e-keskkonnast ei leia. Fakt on see, et 9 toodet 10st müüakse ikka veel tavakaupluses, kirjutab Rootsi shopper marketingi agentuur Retail House enda blogis.
Eesti logistikaettevõte Via Express on enam kui 10 aastat pakkunud kaubandussektorile keskendunud lahendusi, sealhulgas transporti multitemperatuursete veokitega. Ettevõttele on omistatud kvaliteedi-, toiduohutuse- ning keskkonnajuhtimise ISO-sertifikaadid.