Joel Ostrati sõnul oli see hea otsus, et nad alustasid koostööd R-Kioskiga ning tooted sinna müüki said. Samuti on jaeketid
ise tulnud nende juurde sooviga kaup müügile võtta.
- Joel Ostrati uued salatid R-Kioskis Foto: Kalev Lilleorg
Joel Ostrat ütles, et viis aastat tagasi tuli R-Kiosk nende juurde ning soovis Gustavi kaubamärgi tooteid endale sortimenti võtta. “1,5 aastat tagasi, kui alustasime tihedamat koostööd, olime enda jaoks välja mõelnud, et peame mingisse mugavusärisse minema. R-Kioski poole pöördusime lihtsalt sellepärast, et seal töötavad lahedad inimesed ning leidsime ühise keele,” rääkis Ostrat.
Koostöö alguses hoiatasid nad ka R-Kioskit, et ega nende tooted odavad ole ja R-Kioski teekond ei kujune lihtsaks. “Praeguseks ei ole me enam lihtsalt äripartnerid, vaid ka head sõbrad.” Ostrati sõnul on R-Kiosk teinud suure töö ja astunud suure sammu mugavuskaubanduse arendamises.
Poolteist aastat tagasi oli R-Kioski sortimendis 12 toodet, alates sügisest võib leida suuremate mugavuspoodide lettidelt juba 20 erinevat toodet. Valikus on 6–7 salatit, supid, burritod, tervislikud näksid ja palju muud.
“Mul on hea meel, et see samm sai nendega koos tehtud. Sellel, mida nad teevad, on kindlasti tulevikku,” ütles Ostrat ning lisas, et võtab aega, kui inimesed harjuvad seal käima. “Kui inimene teab, et sealt saab hea hinna ja kvaliteediga toitu, siis liigub kogu äri ülespoole.”
- Joel Ostrat Foto: Kalev Lilleorg
Suhted jaekettidega on head
“Jaeketid on tulnud ise meie juurde ning soovinud meie tooted enda lettidele võtta,” ütles Ostrat. Neil on jaekettidega head suhted. “Jaekettidega on keeruline selles suhtes, et neid on palju ning meil ei ole nii palju müügimehi, kes tõstaksid pakendeid lettidele,” rääkis ta. Tema sõnul tuleb kiiresti reageerida ning kauplustega väga tihedalt koostööd teha.
Kui nad võtaksid tööle 10 müügimeest ja suhtleks jaekettidega veelgi tihedamalt, siis läheks müük veelgi paremini. “Kui tahad, et sinu toode müüks, siis tuleb teha degusteerimisi ning alati aitab ka kollane sildike,” ütles Ostrat.
“Me oleme ostujuhtidele selgeks teinud, mis toode meil on, ning pärast seda ka saalitöötajatele rääkinud.”
Ostrati sõnul on nad korraldanud palju degusteerimisi, kuid igale poole lihtsalt ei jõua ning seetõttu kukuvad paljud tooted kaupluse sortimendist ka välja, kuna nende läbimüük ei ole piisavalt suur.
Tema sõnul ei ole jaekaubandus kõige lihtsam valdkond. “See on keeruline ning seal tegutsemiseks tuleb kõvasti aega leida.” Tuleb analüüsida, mis riiulil asuda, mis osakonnas, kuidas see on valgustatud. Kõik need asjad on Ostrati sõnul toodete müügis üliolulised ning tal on seda maailma põnev ka ise avastada.
Joel Ostrat peab enda tooteid premium-toodeteks, seega ongi nad alustanud toodete müüki premium-kauplustest. “Panime oma koogi karpi ning läksime Tartu Kaubamaja ukse taha sooviga tooted sinna müüki saada. Kui see oli edukas, liikusime oma toodetega Stockmanni ning Delice’i kauplustesse.”
Ostrati sõnul alustavad nad just koostööd Maximaga, kes on viimane suurem jaekett, kus nende tooted müügil ei olnud. “Nad ise kirjutasid meile ning soovisid, et meie tooted oleksid nende kaupluste lettidel,” ütles Ostrat. Tõenäoliselt võib Gustavi tooted Maxima letilt leida juba novembris.
Ostrat ütles, et nad on väikesed ja nunnud toidutootjad, kes on vaadanud jaekettidele kassisilmadega otsa ning see on nende puhul ka koostöö jaoks seni töötanud. “Hea äri aluseks võiks olla see, et jaeketid tahavad müüki ning meie tahame müüki ja leidub kliente, kes maksavad.”
Joel Ostrat vaatab oma valmistoiduga ka üle piiri. Praegu käivad läbirääkimised suure Soome jaeketiga ning mõte on liikuda ka Lätti.
Kommentaar: Joelil on R-Kioski kuvandis oluline roll
R-Kioski tegevjuht Tiia Ilves
Koostööd alustasime selle aasta alguses Joeli enda kaubamärki kandvate pastaroogade ja aasiapärase tootesarja müümisega.
Kuna koostöö sujus hästi ning selgus, et jagame samu väärtushinnanguid, tööstiili ja ka eesmärke, siis loomulik jätk oli paluda tema abi R-Kioski värske toidu tootesarja loomisel. Käisime koos inspiratsiooni ammutamas Kopenhaagenis ning leppisime kokku, kuidas edasi minna, et tooted Eesti inimese maitesemeelele sobilikud oleksid.
Oleme senise koostööga väga rahul. Joeli näol oleme leidnud partneri, kelle südamesoov on sama nagu meil: pakkuda Eesti rahvale maitsvat ja kvaliteetset toitu. Tööprotsess on väga loominguline ja samas efektiivne. Turg ja trendid on pidevas muutumises, mis paneb meilegi surve reageerida kiiresti. Joel ja tema meeskond mõistavad seda ning nende köök on võimeline ning paindlik täitma kõiki meie soove.
R-Kiosk on toitu pakkunud ju tegelikult juba viis aastat ning meie teekond hot dog’ist chia-mango-hommikusöögini on olnud üsna pikk. Koostöö alustamine Joel Ostratiga oli selle teel viimane puuduv pusletükk, nii et Joelil on R-Kioski värskes kuvandis üsna oluline roll. Joel on meie jaoks nagu oma inimene.
Oleme R-Kioski meeskonnas ise kõik väga toiduhuvilised ning koolitame ja hoiame end hästi kursis toidumaailmas toimuvaga nii meil kui ka mujal.
Seega jõuavad R-Kioski lettidele vaid need tooted, mida isegi süüa tahame ja millest on turul puudus. Joel on väga aktiivse eluviisiga mees ning vaatab maailmas palju ringi. Tänu talle jõuavad meie lettidele maailma maitsed. R-Kioski sortiment sünnib omavahelise hea sünergia tulemusel.
Seotud lood
Tartu restoranikuningaks tituleeritud Joel Ostrati paljud projektid on alguse saanud just hulljulgetest ideedest ning tema äripartnerid on nendesse uskunud.
Selveri pagarilettide küpsetusjuhi Irina Kaganskaja sõnul on viimastel aastatel pagaritoodete müük märkimisväärselt kasvanud. Eriti menukaks on osutunud käsitsi valmistatud ciabatta'd ja focaccia'd oliividega.