Autor: Maarit Eerme • 12. aprill 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Eesti parim teenindaja 2018 töötab Viking Motorsis

Laura Kivijärv (Olerex AS); Sofia Karkus (Viking Motors AS) ja Anna Golovtsenko kohvikust Paviljon (Revelin OÜ)
Foto: Viljar Lillmaa
12. aprillil selgus Tallinnas Eesti parim teenindaja 2018, kelleks on Sofia Karkus (Viking Motors AS) Tallinnast.

Teise koha saavutas Anna Golovtsenko kohvikust Paviljon (Revelin OÜ) Tartust ja kolmanda koha vääriliseks tunnistati Laura Kivijärv (Olerex AS) Jõgeva teenindusjaamast.

Sofia Karkus, ütles, et ta on väga õnnelik. „Suur au oli osaleda koos Eesti parimatega ja ennast tõestada. See on suurepärane tunne, kui saavutad selle, millest oled ammu unistanud ja ihaldanud. Uhke on olla parimatest parim, see on suurepärane ja lausa eufooriline tunne,“ rääkis ta.

Karkus sõnas, et teenindaja ameti juures hindab ta väga kõrgelt just igapäevaseid väljakutseid ja vaheldust. „Teenindaja töö ei ole kunagi rutiinne, piisab vaid sellest, et teed ise midagi natuke teistmoodi ja kõik muu su ümber muutub samamoodi koos sinuga.“

"Kiida teenindajat" kampaanias olid enim kiidetud ettevõtted sel aastal:

Selver

Swedbank

R-Kiosk

Teeninduskohtade lõikes said enim kiitust:

Viimsi Spa

Stockmann

Swedbank Õismäe kontor

„Viimasel ajal olen mõistnud, et Eestis peab väga palju tööd tegema, et purustada teenindaja tööga seotud müüdid,“ rääkis Karkus. Ta lisas, et Eestis peetakse teenindustööd lühiajaliseks, millel puudub igasugune areng. „Mina sellega absoluutselt ei nõustu.“ Tema sõnul saab teenindajana hindamatud teadmised ja omadused, mida saab kogu elu kasutada, samamoodi on teenindajatöö lausa suurepärane hüppelaud edukaks tulevikuks.

„Selleks, et teenindaja mainet ühiskonnas muuta, peab sellest rääkima ja esile tõstma häid näiteid, mida saab üks inimene teenindaja tööst,“ ütles Karkus. Ta on kindel, et ettevõtted peavad ka tegema palju tööd selleks, et teenindaja ise tahaks teha oma tööd ja et nende töö oleks ihaldatud. „Selleks tuleb ettevõttel hoida head siseõhkkonda ja konkurentsivõimelist töötasu, mis võiks sõltuda teenindaja tulemustest. Nii ei tule töötajatel nö piiri ette ja nii nad saavad olla iga päev paremad kui eile.“

"Eesti Parima Teenindaja 2018 aasta konkurss oli väga kõrge tasemega ning parimate välja selgitamine oli tõesti raske ülesanne. Sofia Karkus on särav suhtleja, kes on fokusseeritud kliendile ja tema vajadustele ning parima lahenduse leidmisele. Sofia lahendusest ning olekust peegeldus värskust ja positiivsust, mis nakatas terve saali ja žürii,” kommenteeris finaalüritust konkursi žüriiliige ja Luminor Eesti kaugkanalite juht Kristjan Jasinski.

Swedbanki kliendi tagasiside valdkonna juht ja žüriiliige Kristel Roossaar ütles, et Sofia on äärmiselt julge, aus ja avatud nii kontakti loomisel kui ka hoidmisel. „Ta mõistab nalja ja on väga positiivne suhtleja.“

Konkursi staažikaim žürii liige ja Tartu Ülikooli Raamatukogu teenindusosakonna juhataja Olga Einasto sõnul oli selle aasta finalistide tase nii tugev, et oli lausa raske parima välja valimine. „Sofia paistis silma oma erilise soojuse ja loomulikkusega. Ta suutis säilitada need isegi kriitilises ja ebatavalises teenindusolukorras. Ta oli rõõmus ja humoorikas,“ sõnas ta.

“Sofia eristus teistest oma entusiasmi ja säraga silmades. Tunnustust väärib ka tema oskus ja julgus vastu võtta kliendi tänu ja komplimendid. Sofia lasi kliendil neid ohtralt jagada ja kuulas kannatlikult ega sattunud kohmetusse olukorda. Sofia oli väga leidlik, siiras ja lausa suurepäraste teenindusoskustega,“ kommenteeris Telia Eesti teeninduskvaliteedi osakonna kvaliteedi spetsialist Ingrid Korindt.

Parimad Teenindajad 2018 koos žüriiga
Foto: Viljar Lillmaa

Tänavusel parima teenindaja konkursil osales ühtekokku 635 teenindajat üle Eesti. Finaali jõudmiseks pidid teenindajad lahendama veebikeskkonnas kolm põnevat teenindussituatsiooni ning vastama suhtlemisoskuste ja tarbijakaitseseaduse tundmise testile.  Žürii hindas teenindajate sooritust 5 hindamiskriteeriumi alusel – tähelepanelikkus, hoolivus, leidlikkus, võit-võit lahendus ja korrektsus – ning valis iga piirkonna konkursi juures välja 10 tugevaimat kandidaati. 12. aprilli finaalsündmusel kohtusid finalistid žüriiga silmast-silma ning lahendasid kaamera ees koostöös näitlejast kliendiga veel täiendava teenindussituatsiooni.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757