• 24.04.18, 15:06
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Omniva kasvatab pakiäri kogu Baltikumis

2018. aasta esimeses kvartalis kasvasid Omniva koduturu põhiärivaldkondade ehk pakiäri tulud eelmise aastaga võrreldes 18% ja postiäri tulud 2%. Suurimat kasvu võrreldes möödunud aasta I kvartaliga näitasid Läti pakiäri 48% ja Leedu pakiäri 31% kasvuga. Kontserni äritulud tervikuna kahanesid 8%, seda rahvusvahelise äri ümberstruktureerimise tõttu.
Omniva kasvatab pakiäri kogu Baltikumis
  • Foto: Andras Kralla
2018. aasta esimeses kvartalis olid kontserni äritulud kokku 24,7 miljonit eurot (2017.aastal 27 miljonit eurot).
Pakiautomaadivõrgustik toetab kasvu koduturul
Ettevõtte pakiteenuste äritulu kasvas eelmise aasta esimese kvartaliga võrreldes Baltikumis 18% (2017.aastal 16%). „Peame väga oluliseks, et pakiäri kasv koduturul Baltikumis näitab jätkuvat ja kiirenevat kasvu,“ ütles Omniva juhatuse esimees Joona Saluveer. „Läti ja Leedu Omniva olid 2017 oma turgudel kiireimini kasvavad pakiveoettevõtted.“
Omniva pakiäri kasvu toetab Baltikumi suurim pakiautomaadivõrgustik, mis on kujunenud klientide eelistatuimaks paki saatmise ja kättesaamise kanaliks. Üle 80% Eesti klientidest näeb eelistatuima kanalina just pakiautomaati.
2018. aastal on ettevõttel plaanis oma pakiautomaadivõrgustikku kogu Baltikumis veelgi laiendada ning jõuda pakiautomaatidega klientidele veel lähemale, ka väiksematesse linnadesse ja asulatesse. Laienemine jätkub ka suuremates linnades, mis on pakiautomaatidega küll kaetud, kuid e-kaubanduse kiire kasv ja klientide eelistused nõuavad võrgu laiendamist.
Pakiäri valdkonnas oli e-kaubanduse kasvu toetavaks arenguks, et e-poodidele kaupade tagastuslahendusi pakkuv rahvusvaheline platvorm ReBound Returns valis Baltikumi tagastuste osas partneriks Omniva.
Kui kirjamahtude languse tõttu iseloomustab postiäri tulusid tavapäraselt pidev kahanemine, siis 2018. aasta I kvartalis suutis postiäri tulusid möödunud aastaga võrreldes 2% kasvatada. “Kirjamahud jätkuvalt langevad, kuid teiste postiteenuste tulud on aidanud seda kompenseerida,” selgitas Saluveer. „Samuti on postiäri teinud tulude kasvatamiseks mitmeid innovaatilisi tooteid, mis on leidnud klientide seas hea vastuvõtu.“
Saluveeri sõnul tegeletakse jätkuvalt ka postivõrgu kohandamisega vastavaks klientide ootustele ning teenuste mahtudele. 2018.aasta esimeses kvartalis viis Omniva läbi kirjakastide võrgustiku korrastamise. Kaasates kohalikke omavalitsusi ja kogukondi, paigutati kirjakastid kohtadesse, kus inimestel on mugav neid kasutada, ning eemaldati tühjalt ja kasutuseta seisvad kirjakastid. Klientidele annab korrastatud võrgustik suurema kasutusmugavuse kirjade saatmisel.
Rahvusvaheline äri, mis tegeleb rahvusvahelise e-kaubanduse pakkide transpordiga üle kogu maailma, kahanes eelmise aastaga esimese kvartaliga võrreldes seoses muudatusega sihtriikide struktuuris. Varem suures osas domineerinud Vene turg on vähenenud, kuid selle asemel on kasvanud teiste turgude osakaal. „See aitab paremini hajutada ühe turu domineerimisest tulenevaid riske, kuid teiste turgude kasv pole veel jõudnud täies mahus kompenseerida Vene turu kiiret vähenemist,“ märkis Saluveer. Omniva ja Hiina suurima erakapitalil põhineva kullerfirma S.F. Expressi ühisettevõte Post11 teenindab ligi 100 sihtriiki üle maailma.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 12.12.24, 10:12
DSV müügijuht: meie kolm tugisammast on meie meeskond, meie IT ja meie kliendid
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele